Týmy po událostech v Silverstone již nebudou blokovat změny v pneumatikách Pirelli, byť se to některým stále moc nezamlouvá.
Ferrari, Force India i Lotus byly silně proti změnám pneumatik, ke kterým chtělo Pirelli přistoupit již v Kanadě. Po nebezpečných defektech v průběhu Velké ceny Británie však již návratu kevlarového pásu, tj. loňským konstrukcím, nebude nic bránit.
"Jde o zcela jinou pozici, než jsme měli dříve, protože dříve vůbec nešlo o bezpečnost. Jakmile se objevily problémy z bezpečnosti, nebudeme riskovat zdraví lidí z technických důvodů.," uvádí zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley pro Autosport.
Majiteli indického týmu Vijayovi Mallyovi se to však stále zcela nezamlouvá. "My nemáme žádné potíže, tak proč bychom měli z problémů druhých činit naše problémy?," ptá se.
"Není ale pochyb o tom, že tento tým není v žádném případě nezodpovědný a nemá smysl blokovat jakoukoliv změnu, která má dopad na bezpečnost ve Formuli 1. Pokud ale věříme, že několik týmů porozumělo pneumatikám lépe a jsou v péči o nich lepší, aniž by došlo ke kompromisu v bezpečnosti, proč bychom měli hlasovat pro změnu?," pokračuje Mallya.
Podle něj se problém s bezpečností kvůli senzačním explozím zbytečně nafukuje: "Kromě vozu vzadu a pilota vpředu, jenž může být překvapený náhlým prasknutím, se z tohoto pohledu skutečně nejedná o větší bezpečnostní problém.
Neviděli jsme, že by se auta dostala do divokých smyků a narážela do bariér. Pirelli ale potřebuje odvést práci a spolupracovat s různými týmy, aby přišli s vhodným řešením," soudí majitel indického týmu.
Force India problémy s letošními pneumatikami neměla, v Silverstone bodovala s oběma piloty(foto: Sahara Force India)
Proti změnám bylo původně i Ferrari, jehož šéf Stefano Domenicali říká: "Pro mě je důležité se posunout kupředu a vyřešit problém, protože jde o něco, co je velmi důležité pro všechny z nás."
A šéf Lotusu Eric Boullier dodává: "Potřebujeme s Pirelli spolupracovat a nalézt řešení. Možná budou muset zaměnit kovový pás za kevlarový, a my to podpoříme. Bezpečnost je naším hlavním zájmem."
Pirelli má nyní v plánu dva soukromé testy - příští týden v Paul Ricard a za dva týdny v Barceloně. Od FIA dostala povolení využít během nich vůz letošní specifikace. Vhod také přijde test mladíků, do kterého se budou moci zapojit i závodní jezdci - s výjimkou Mercedesu, který se jich po aféře s "tajným" testováním nemůže zúčastnit.
Nové pneumatiky s loňskými konstrukcemi, ale letošními směsmi, dodá nejpozději pro Velkou cenu Maďarska na konci července, podle Daily Mail dokonce již tento víkend do Německa.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.