Týmy po událostech v Silverstone již nebudou blokovat změny v pneumatikách Pirelli, byť se to některým stále moc nezamlouvá.
Ferrari, Force India i Lotus byly silně proti změnám pneumatik, ke kterým chtělo Pirelli přistoupit již v Kanadě. Po nebezpečných defektech v průběhu Velké ceny Británie však již návratu kevlarového pásu, tj. loňským konstrukcím, nebude nic bránit.
"Jde o zcela jinou pozici, než jsme měli dříve, protože dříve vůbec nešlo o bezpečnost. Jakmile se objevily problémy z bezpečnosti, nebudeme riskovat zdraví lidí z technických důvodů.," uvádí zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley pro Autosport.
Majiteli indického týmu Vijayovi Mallyovi se to však stále zcela nezamlouvá. "My nemáme žádné potíže, tak proč bychom měli z problémů druhých činit naše problémy?," ptá se.
"Není ale pochyb o tom, že tento tým není v žádném případě nezodpovědný a nemá smysl blokovat jakoukoliv změnu, která má dopad na bezpečnost ve Formuli 1. Pokud ale věříme, že několik týmů porozumělo pneumatikám lépe a jsou v péči o nich lepší, aniž by došlo ke kompromisu v bezpečnosti, proč bychom měli hlasovat pro změnu?," pokračuje Mallya.
Podle něj se problém s bezpečností kvůli senzačním explozím zbytečně nafukuje: "Kromě vozu vzadu a pilota vpředu, jenž může být překvapený náhlým prasknutím, se z tohoto pohledu skutečně nejedná o větší bezpečnostní problém.
Neviděli jsme, že by se auta dostala do divokých smyků a narážela do bariér. Pirelli ale potřebuje odvést práci a spolupracovat s různými týmy, aby přišli s vhodným řešením," soudí majitel indického týmu.
Force India problémy s letošními pneumatikami neměla, v Silverstone bodovala s oběma piloty(foto: Sahara Force India)
Proti změnám bylo původně i Ferrari, jehož šéf Stefano Domenicali říká: "Pro mě je důležité se posunout kupředu a vyřešit problém, protože jde o něco, co je velmi důležité pro všechny z nás."
A šéf Lotusu Eric Boullier dodává: "Potřebujeme s Pirelli spolupracovat a nalézt řešení. Možná budou muset zaměnit kovový pás za kevlarový, a my to podpoříme. Bezpečnost je naším hlavním zájmem."
Pirelli má nyní v plánu dva soukromé testy - příští týden v Paul Ricard a za dva týdny v Barceloně. Od FIA dostala povolení využít během nich vůz letošní specifikace. Vhod také přijde test mladíků, do kterého se budou moci zapojit i závodní jezdci - s výjimkou Mercedesu, který se jich po aféře s "tajným" testováním nemůže zúčastnit.
Nové pneumatiky s loňskými konstrukcemi, ale letošními směsmi, dodá nejpozději pro Velkou cenu Maďarska na konci července, podle Daily Mail dokonce již tento víkend do Německa.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.