Fernando Alonso byl v závěru Velké ceny Británie povolán do boxů těsně před výjezdem safety caru poté po zastavení Sebastiana Vettela. Nebyla to chyba?
Španělská hvězda Ferrari vysvětluje: "Ne, evidentně šlo o smolnou situaci. Povolali mě do boxů kolem páté zatáčky. V tu chvíli Vettel ještě problém neměl. Byli jsme v tom kole a snažili jsme se předjet Webbera a Kimiho, ti před námi trochu zpomalovali, takže jsme se rozhodli pro zastávku (grafický přehled zastávek a stintů zde) před Sebastianovým problémem.
A pak ano, vyjel jsem z boxu a viděl jsem "Výjezd safety caru." Samozřejmě to bylo v ten nejhorší možný okamžik, když jste zrovna zajeli do boxů, a ztratili jsme tím dalších pět pozic."
Alonso po nepovedené kvalifikaci odjel výborný závod a nakonec projel cílem po sérii přejetí na lepší pozici, než čekal: "Nevím, kolik předjetí jsem v závodě celkem předvedl. Start byl asi ten nejhorší za několik let. Zřejmě. Bojoval jsem v zatáčce č. 3 a 4 s Hülkenbergem, a to vím, že on nebyl na předních pozicích na roštu, takže jsem si uvědomil, že jsem docela vzadu.
Po startu jsme získali několik pozic, bylo několik okamžiků při výjezdu safety caru a pak poslední velký zátah, jak jsme se snažili dostat na pódium. Podařilo se to, jde o fantastický výsledek po náš velmi obtížný víkend."
Fernando Alonso míjí odstavený Red Bull Sebastiana Vettela (foto: Scuderia Ferrari)
Před dalším závodem v Německu si uvědomuje, že se Ferrari musí zlepšit, přestože jejich letošní vůz F138 není špatný: "Někdy máme velmi dobrou rychlost, máme auto schopné bojovat o vítězství a přitom jsme mimo pódiové pozice. Tento víkend se všechno pro nás vyvíjelo trochu špatně, ale získali jsme pódium a Sebastian nedokončil závod. Je to jeden z těch víkendu s velmi dobrým výsledkem, ale pocit z něj je takový, že se před tím dalším musíme zlepšit."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.