Fernando Alonso řekl, že ze strany Ferrari už není prostor na žádnou chybu, pokud chtějí v MS jezdců dotáhnout ztrátu na Sébastiena Vettela.
Po sedmi odjetých závodech sezony má Vettel na Alonsa v průběžném bodování náskok 36 bodů poté, co v Kanadě vyhrál. To znamená, že i ze Silverstone bez ohledu na výsledek bude odjíždět v pozici lídra. Fernando Alonso teď připustil, že by bodový odstup už neměl růst a dodal, že si vezme k srdci Vettelovu loňskou schopnost podobný deficit nakonec otočit.
"Všechny závody jsou od teď důležité, zvláště v pozici, v jaké jsme. Tím, že jsme 36 bodů za lídrem, tak nemáme moc prostoru na chyby nebo na ztrátu dalších bodů. Na druhou stranu ale potřebujeme zůstat klidnými, potřebujeme dělat naši práci a maximum během každého víkendu. Pokud budeme moci vyhrát závod, nebo dojet před Sebastienanem, tak to bude skvělé a pokud ne, tak se budeme snažit ztrácet co nejméně bodů," říká Fernando Alonso.
"Vloni po Monze jsem měl náskok myslím kolem 40 bodů na Seba a nebylo to dost. To bylo v době Monzy, takže být v šampionátu 36 bodů za lídrem není zrovna ideální pozice, ale není to konec světa." Španěl také dodal, že by se Ferrari mělo zlepšit, pokud bude chtít snížit náskok na Vettela, protože Red Bull bývá obvykle v průběhu sezony silný.
Alonso odjel v Kanadě dobrý závod, když byl druhý. Vítězství ale bral Vettel(foto: Scuderia Ferrari)
"Sebastian dělá fantastickou práci, všechny závody byl takřka perfektní a neměl žádný špatný, vždy se mu dobře dařilo v kvalifikaci i v závodě. Samozřejmě, já měl dvě nešťastné situace - jednu v Malajsii a jednu v Bahrajnu - Kimi vedl šampionát nebo byl velmi blízko až do doby, kdy měl také dvakrát smůlu - jednou v Monaku a Kanada pro něj byla takovým mixem. Takže musíme dále bojovat."
"Musíme na to tlačit a snažit se zlepšit ty špatné závody, které jsme měli. Red Bull je opravdu dobrý, ve srovnání s první částí šampionátu se zlepšuje, takže opravdu potřebujeme zvýšit naši konkurenceschopnost, pokud chceme chytit Sebastiana, protože on odvádí skvělou práci."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.