Australský pilot oznámil ukončení kariéry ve Formuli 1, kterou opustí po této sezóně. Závodit bude v sérii Le Mans.
Mark Webber oznámil konec své kariéry v F1. V roce 2014 se rozhodl pokračovat v sérii Le Mans s Porsche v jejich novém prototypu LMP1. Tímto se uvolnila sedačka v Red Bullu pro příští rok vedle trojnásobného mistra světa Sebastiana Vettela.
"Je to pro mne čest připojit se k Porsche při svém návratu do nejvyšší kategorie v Le Mans a World Endurance Championship a být součástí týmu," řekl Webber ke svému novému angažmá.
"Velmi se těším na tuto novou výzvu po letech strávených ve Formuli 1. Porsche si jistě vytyčilo ty nejvyšší cíle a už se nemůžu dočkat, až se svezu v jednom z nejrychlejších sportovních vozů na světě," dodal Australan.
Marka Webbera vidíme letos ve Formuli 1 naposledy (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Webber byl s Porsche s pojován již na začátku sezóny, především po Velké ceně Malajsie, kdy Vettel neuposlechl týmové příkazy a sebral Webberovi vítězství.
Do Red Bullu přišel po svém angažmá v Jaguaru a Williamsu. Dokázal vyhrát několik závodů a v roce 2010 bojovat i o titul. Nedokázal si však poradit se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, který má v Red Bullu neotřesitelné postavení.
Webberova dosavadní bilance činí 12 vítězství, 11 pole position a 36 umístění na stupních vítězů.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.