Šéf Ferrari Stefano Domenicali říká, že tým musí zlepšit kvalifikační výkony a stáhnout ztrátu na Vettela
V internetovém videochatu s fanoušky Stefano Domenicali vyhlásil: „Děláme, co můžeme. Naši inženýři tvrdě pracují, protože vědí, že nemůžou nechat naše piloty startovat z hloubky startovního pole. Potřeba velkého počtu předjetí v každém závodě pro dosáhnutí úspěchu nedává velký smysl.“
„Naším cílem je startovat pokaždé z prvních dvou řad. Samozřejmě bychom chtěli startovat z prvních míst pokaždé, udělalo by to mnoho věcí snadnějšími, zejména když uvážíte potenciál našich vozů v samotném závodě.“
„Naším cílem je eliminovat ztrátu na nejlepší jezdce v nejbližších třech závodech. Myslím, že v Silverstonu budeme silní, tak jak jsme tam byli silní i v posledních letech. Musíme vzít v úvahu mnoho faktorů, které budou mít vliv na výsledek závodu. Pneumatiky... Nebo počasí – jaká bude teplota vzduchu, bude pršet? Všichni v týmu jsou klidní a soustředění. Víme, že musíme dosáhnout dobrých výsledků, na tlak tohoto druhu jsme zvyklí.“
Domenicali udělal i pár poznámek k nadcházející „turbo“ éře.
„Bude to jiný zvuk motoru, než na jaký jsme byli doteď zvyklí, ale brzy si na něj zvykneme také. Nevím, kde se s vývojem motoru nacházíme v porovnání se soupeři, nikdy předtím jsme nepracovali v takové tajnosti. My jsme si stanovili své vlastní cíle, jaké cíle mají soupeři, nevím. V současnosti čelíme velké výzvě. Nejen specialisté na motory, ale celá skupina inženýrů a pilotů. V budoucnosti bude také velmi důležité všechno vysvětlit motoristické veřejnosti – jaké budou změny v pravidlech a jak se řídí nový vůz.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.