Šéf Ferrari Stefano Domenicali říká, že tým musí zlepšit kvalifikační výkony a stáhnout ztrátu na Vettela
V internetovém videochatu s fanoušky Stefano Domenicali vyhlásil: „Děláme, co můžeme. Naši inženýři tvrdě pracují, protože vědí, že nemůžou nechat naše piloty startovat z hloubky startovního pole. Potřeba velkého počtu předjetí v každém závodě pro dosáhnutí úspěchu nedává velký smysl.“
„Naším cílem je startovat pokaždé z prvních dvou řad. Samozřejmě bychom chtěli startovat z prvních míst pokaždé, udělalo by to mnoho věcí snadnějšími, zejména když uvážíte potenciál našich vozů v samotném závodě.“
„Naším cílem je eliminovat ztrátu na nejlepší jezdce v nejbližších třech závodech. Myslím, že v Silverstonu budeme silní, tak jak jsme tam byli silní i v posledních letech. Musíme vzít v úvahu mnoho faktorů, které budou mít vliv na výsledek závodu. Pneumatiky... Nebo počasí – jaká bude teplota vzduchu, bude pršet? Všichni v týmu jsou klidní a soustředění. Víme, že musíme dosáhnout dobrých výsledků, na tlak tohoto druhu jsme zvyklí.“
Domenicali udělal i pár poznámek k nadcházející „turbo“ éře.
„Bude to jiný zvuk motoru, než na jaký jsme byli doteď zvyklí, ale brzy si na něj zvykneme také. Nevím, kde se s vývojem motoru nacházíme v porovnání se soupeři, nikdy předtím jsme nepracovali v takové tajnosti. My jsme si stanovili své vlastní cíle, jaké cíle mají soupeři, nevím. V současnosti čelíme velké výzvě. Nejen specialisté na motory, ale celá skupina inženýrů a pilotů. V budoucnosti bude také velmi důležité všechno vysvětlit motoristické veřejnosti – jaké budou změny v pravidlech a jak se řídí nový vůz.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.