McLaren je 'velmi daleko' od pozic, ze kterých by mohl myslet na vítězství, tedy dle názoru jeho jezdce, Sergia Péreze.
Ačkoliv tým z Wokingu udělal nějaké pokroky v pochopení toho, ve kterých oblastech jejich MP4-28 zaostává, tak Sergio Pérez říká, že si nedělá žádné iluze ohledně toho, kolik toho jeho týmu ještě schází, aby mohl bojovat na špici. Když byl Mexičan v interview dotázán, jestli si myslí, že aktuální McLaren může vyhrávat, tak řekl následující.
"Myslím, že jsme od toho hodně daleko. Musíme udělat velkou modernizaci, velké vylepšení. Momentálně jsme o sekundu na kolo pomalejší [než lídři pole] - takže nejsme tam, kde bychom chtěli být. Nemůžete vyhrávat závody, když ztrácíte sekundu na kolo," říká Sergio Pérez.
I přes jeho zdrženlivé hodnocení krátkodobé situace u McLarenu, si Sergio myslí, že je dobře, že se tým stále snaží vývíjet aktuální auto. Dal také jasně najevo, že McLaren nesmí podcenit přípravu na příští rok, protože další hubenou sezonu si už nemůže dovolit. "Ještě pár měsíců musíme vydávat to nejlepší, protože pak nastane bod, kdy se budeme muset plně soustředit na rok 2014. Chceme vyhrávat, jsme vítězný tým. Prioritou je maximalizovat tento rok, snažit se získat nejlepší možné výsledky a pak se dívat dopředu."
Mladý jezdec si také myslí, že jeho osobní výkony se zlepšují. "Samozřejmě bych byl moc rád v o hodně lepší pozici a bojoval o vítězství v závodech, ale to je život a toto je F1. Nejsou zde žádné záruky. Myslím, že jsem šťastný, protože jsem se toho hodně naučil. Hodně jsem jako jezdce vyrostl, takže v tomto ohledu můžu být šťastný.
Jsem o hodně lepší jezdec, než jsem byl vloni touto dobou, ačkoliv jsem možná měl dvakrát tolik bodů. Jsem v lepší pozici jako jezdec, takže jsem šťastný. To, že jsem v McLarenu, ze mě udělalo více kompletního jezdce. Vím přesně, co se děje s gumami, se závodem. Vloni jsem byl vcelku dobrý ve zvládání gum, tedy myslel jsem si, že jsem byl dobrý.
Když jsem přišel k McLarenu s hodně odlišným vozem, s hodně rozdílnou nutností řízení, tak jsem ve srovnání s Jensonem zjistil, že nejsem tak dobrý, takže jsem se musel učit a pracovat na tom. Myslím, že teď jezdím hodně odlišně od toho, jak jsem jezdil v Sauberu a stále mohu být dobrý ve zvládání gum. Tyto věci jsou momentálně v našem sportu důležité," zakončil Mexičan.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.