Jenom 1 procento Alonsova štěstí má původ v jeho práci.
Pilot týmu Ferrari Fernando Alonso poskytl v neděli krátké interview v italské televizní relaci Sport Mediaset XXL.
Co je důležitější, peníze nebo talent, abyste jste dostal na vrcholovou úroveň ve Formuli 1?
„Abyste se dostal na vrcholovou úroveň ve Formuli 1, musíte mít větší hlad po úspěchu, než peněžní konto. Počítá se talent a odhodlanost. Když pocházíte z bohaté rodiny, jsou to rodiče, kteří Vás „posouvají“ od malička v závodění – motokáry, Formule 3, GP2. Ale potom, jestli nemáte hlad po úspěchu a talent, vše končí. Potom Vás už neposune nikdo jiný, jste to Vy, kdo se musí posunout na tu nejvyšší úroveň.“
V průběhu týdne podstupujete fyzický trénink s mnoha hodinami v tělocvičně a na kole…
„Ano, ale vášeň se nedá natrénovat jako fyzická kondice. Formule 1 je něco jiného ve srovnání s jinými soutěžemi. Celý týden je velmi přesně zorganizovaný velmi detailním způsobem, je to vždy stejné: studium pneumatik, nastavení vozu, příprava volných tréninků, kvalifikace, závod. Pilot se cítí jako automat a někdy ztrácí pocit vášně ze závodění. Nachází jej však tehdy, když jede čestné kolo po závodě a zdraví všechny diváky, když stojí na stupních vítězů a vidí kolem sebe jásat fanoušky. Do té chvíle je pilot něco jako naprogramovaný robot, který dělá předem určené věci.“
Jednou jste řekl, že ve stupnici od 1 do 100 dostává Vaše rodina od Vás 99 procent a práce jenom 1 procento. Stále si to myslíte?
„Ano, z mého hlediska 99 procent mého štěstí má původ v mé rodině a jen zůstávající jedno procento v mé práci. V závodě můžu zvítězit, nebo dojet sedmý, vždy jsem s nedělí nějakým způsobem spokojený, ale od pondělí je to úplně jiný život a počítá se rodina. Nevěřím, že Tě v závodě může vyrovnaný pocit udělat lepším. Před dvěma lety jsem se rozvedl s mou manželkou a nakonec z toho byla jedna z těch lepších sezon v mé kariéře. Tehdy jsme vtipkovali s mým manažerem: jestli sezona nedopadne dobře, může za to rozvod a má deprese z něj, a jestli dopadne dobře, tak je to také zásluhou rozvodu. Nic se nemění, v závodě musíte jet pořád naplno, bez ohledu na všechno.“
Co si ze všeho nejvíc přejete?
„Štěstí pro mé nejdražší.“
Váš vztah s modelkou Dašou Kapustinovou se rozvíjí, začali jste se učit rusky?
„To je pravda, no umím jen pár slov. Umím pozdravit, čísla a dny v týdnu. Když mi telefonuje, jenom hádám, co právě řekla.“
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.