Jenom 1 procento Alonsova štěstí má původ v jeho práci.
Pilot týmu Ferrari Fernando Alonso poskytl v neděli krátké interview v italské televizní relaci Sport Mediaset XXL.
Co je důležitější, peníze nebo talent, abyste jste dostal na vrcholovou úroveň ve Formuli 1?
„Abyste se dostal na vrcholovou úroveň ve Formuli 1, musíte mít větší hlad po úspěchu, než peněžní konto. Počítá se talent a odhodlanost. Když pocházíte z bohaté rodiny, jsou to rodiče, kteří Vás „posouvají“ od malička v závodění – motokáry, Formule 3, GP2. Ale potom, jestli nemáte hlad po úspěchu a talent, vše končí. Potom Vás už neposune nikdo jiný, jste to Vy, kdo se musí posunout na tu nejvyšší úroveň.“
V průběhu týdne podstupujete fyzický trénink s mnoha hodinami v tělocvičně a na kole…
„Ano, ale vášeň se nedá natrénovat jako fyzická kondice. Formule 1 je něco jiného ve srovnání s jinými soutěžemi. Celý týden je velmi přesně zorganizovaný velmi detailním způsobem, je to vždy stejné: studium pneumatik, nastavení vozu, příprava volných tréninků, kvalifikace, závod. Pilot se cítí jako automat a někdy ztrácí pocit vášně ze závodění. Nachází jej však tehdy, když jede čestné kolo po závodě a zdraví všechny diváky, když stojí na stupních vítězů a vidí kolem sebe jásat fanoušky. Do té chvíle je pilot něco jako naprogramovaný robot, který dělá předem určené věci.“
Jednou jste řekl, že ve stupnici od 1 do 100 dostává Vaše rodina od Vás 99 procent a práce jenom 1 procento. Stále si to myslíte?
„Ano, z mého hlediska 99 procent mého štěstí má původ v mé rodině a jen zůstávající jedno procento v mé práci. V závodě můžu zvítězit, nebo dojet sedmý, vždy jsem s nedělí nějakým způsobem spokojený, ale od pondělí je to úplně jiný život a počítá se rodina. Nevěřím, že Tě v závodě může vyrovnaný pocit udělat lepším. Před dvěma lety jsem se rozvedl s mou manželkou a nakonec z toho byla jedna z těch lepších sezon v mé kariéře. Tehdy jsme vtipkovali s mým manažerem: jestli sezona nedopadne dobře, může za to rozvod a má deprese z něj, a jestli dopadne dobře, tak je to také zásluhou rozvodu. Nic se nemění, v závodě musíte jet pořád naplno, bez ohledu na všechno.“
Co si ze všeho nejvíc přejete?
„Štěstí pro mé nejdražší.“
Váš vztah s modelkou Dašou Kapustinovou se rozvíjí, začali jste se učit rusky?
„To je pravda, no umím jen pár slov. Umím pozdravit, čísla a dny v týdnu. Když mi telefonuje, jenom hádám, co právě řekla.“
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.