Alonso: Peníze nejsou všechno, důležitý je talent a touha po úspěchu

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
24. června 2013 08:35
Sdílej:

Jenom 1 procento Alonsova štěstí má původ v jeho práci.

Pilot týmu Ferrari Fernando Alonso poskytl v neděli krátké interview v italské televizní relaci Sport Mediaset XXL.

Co je důležitější, peníze nebo talent, abyste jste dostal na vrcholovou úroveň ve Formuli 1?

„Abyste se dostal na vrcholovou úroveň ve Formuli 1, musíte mít větší hlad po úspěchu, než peněžní konto. Počítá se talent a odhodlanost. Když pocházíte z bohaté rodiny, jsou to rodiče, kteří Vás „posouvají“ od malička v závodění – motokáry, Formule 3, GP2. Ale potom, jestli nemáte hlad po úspěchu a talent, vše končí. Potom Vás už neposune nikdo jiný, jste to Vy, kdo se musí posunout na tu nejvyšší úroveň.“

V průběhu týdne podstupujete fyzický trénink s mnoha hodinami v tělocvičně a na kole…

„Ano, ale vášeň se nedá natrénovat jako fyzická kondice. Formule 1 je něco jiného ve srovnání s jinými soutěžemi. Celý týden je velmi přesně zorganizovaný velmi detailním způsobem, je to vždy stejné: studium pneumatik, nastavení vozu, příprava volných tréninků, kvalifikace, závod. Pilot se cítí jako automat a někdy ztrácí pocit vášně ze závodění. Nachází jej však tehdy, když jede čestné kolo po závodě a zdraví všechny diváky, když stojí na stupních vítězů a vidí kolem sebe jásat fanoušky. Do té chvíle je pilot něco jako naprogramovaný robot, který dělá předem určené věci.“

Jednou jste řekl, že ve stupnici od 1 do 100 dostává Vaše rodina od Vás 99 procent a práce jenom 1 procento. Stále si to myslíte?

„Ano, z mého hlediska 99 procent mého štěstí má původ v mé rodině a jen zůstávající jedno procento v mé práci. V závodě můžu zvítězit, nebo dojet sedmý, vždy jsem s nedělí nějakým způsobem spokojený, ale od pondělí je to úplně jiný život a počítá se rodina. Nevěřím, že Tě v závodě může vyrovnaný pocit udělat lepším. Před dvěma lety jsem se rozvedl s mou manželkou a nakonec z toho byla jedna z těch lepších sezon v mé kariéře. Tehdy jsme vtipkovali s mým manažerem: jestli sezona nedopadne dobře, může za to rozvod a má deprese z něj, a jestli dopadne dobře, tak je to také zásluhou rozvodu. Nic se nemění, v závodě musíte jet pořád naplno, bez ohledu na všechno.“

Co si ze všeho nejvíc přejete?

„Štěstí pro mé nejdražší.“

  Váš vztah s modelkou Dašou Kapustinovou se rozvíjí, začali jste se učit rusky?

„To je pravda, no umím jen pár slov. Umím pozdravit, čísla a dny v týdnu. Když mi telefonuje, jenom hádám, co právě řekla.“

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.