Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali není spokojený s druhými místy, chce být nejlepší
I když Fernando Alonso odvedl v Kanadě dobrou práci, když se v průběhu závodu dostal ze šestého na druhé místo a Felipe Massa z šestnáctého na osmé, Ferrari zvětšilo ztrátu na Red Bull v pořadí jednotlivců i v Poháru konstruktérů. Alonso ztrácí po Montrealu na Vettela 36 bodů a tým Ferrari má o 56 bodů méně, než Red Bull.
Tyto fakta bere do úvahy i Domenicali, když tvrdí, že i ve zbývajících závodech musí udržet tempo s vozy Red Bull a Mercedes.
„Musíme pokračovat ve vývoji našeho vozu,“ řekl, „protože naši soupeři udělali výrazné kroky vpřed. Kromě Red Bullu byl v Montrealu velice konkurenceschopný také Mercedes, nejen v kvalifikaci na jedno kolo, ale v průběhu celého závodu. Musíme našim pilotům poskytnout ty nejlepší prostředky pro boj o první dvě řady na startu, to je důležité pro dokonalé využití našeho závodního tempa.
V současnosti máme před Silverstonem větší ztrátu. Musíme využít zbylý čas na co nejlepší práci týmu, pokračovat ve studiu chování pneumatik – v neděli jsme viděli, že některé týmy byly schopny ujet dvě třetiny závodu pouze na jedné sadě. Proto je velmi důležité pochopit, jak pracují pneumatiky na každém závodním okruhu.“
Domenicali neztrácí optimismus a domnívá se, že ještě není nic ztraceno v boji o titul:
„Máme za sebou sedm závodu sezony 2013 a jsme v boji o titul jak v jednotlivcích, tak v Poháru konstruktérů. Teď jdeme do fáze, kdy by bylo dobré smazat ztrátu, dosáhnout několik dobrých výsledků v řadě za sebou. Vážných soupeřů je několik, jsou velmi silní, na druhé straně oni si také uvědomují naší sílu.
Závod od závodu to bude těsný souboj na různých typech okruhů v různých podmínkách. Je to vzrušující vyhlídka a myslím si, že o titulu se nerozhodne před posledním závodem sezony.“
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce