Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali není spokojený s druhými místy, chce být nejlepší
I když Fernando Alonso odvedl v Kanadě dobrou práci, když se v průběhu závodu dostal ze šestého na druhé místo a Felipe Massa z šestnáctého na osmé, Ferrari zvětšilo ztrátu na Red Bull v pořadí jednotlivců i v Poháru konstruktérů. Alonso ztrácí po Montrealu na Vettela 36 bodů a tým Ferrari má o 56 bodů méně, než Red Bull.
Tyto fakta bere do úvahy i Domenicali, když tvrdí, že i ve zbývajících závodech musí udržet tempo s vozy Red Bull a Mercedes.
„Musíme pokračovat ve vývoji našeho vozu,“ řekl, „protože naši soupeři udělali výrazné kroky vpřed. Kromě Red Bullu byl v Montrealu velice konkurenceschopný také Mercedes, nejen v kvalifikaci na jedno kolo, ale v průběhu celého závodu. Musíme našim pilotům poskytnout ty nejlepší prostředky pro boj o první dvě řady na startu, to je důležité pro dokonalé využití našeho závodního tempa.
V současnosti máme před Silverstonem větší ztrátu. Musíme využít zbylý čas na co nejlepší práci týmu, pokračovat ve studiu chování pneumatik – v neděli jsme viděli, že některé týmy byly schopny ujet dvě třetiny závodu pouze na jedné sadě. Proto je velmi důležité pochopit, jak pracují pneumatiky na každém závodním okruhu.“
Domenicali neztrácí optimismus a domnívá se, že ještě není nic ztraceno v boji o titul:
„Máme za sebou sedm závodu sezony 2013 a jsme v boji o titul jak v jednotlivcích, tak v Poháru konstruktérů. Teď jdeme do fáze, kdy by bylo dobré smazat ztrátu, dosáhnout několik dobrých výsledků v řadě za sebou. Vážných soupeřů je několik, jsou velmi silní, na druhé straně oni si také uvědomují naší sílu.
Závod od závodu to bude těsný souboj na různých typech okruhů v různých podmínkách. Je to vzrušující vyhlídka a myslím si, že o titulu se nerozhodne před posledním závodem sezony.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.