Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali není spokojený s druhými místy, chce být nejlepší
I když Fernando Alonso odvedl v Kanadě dobrou práci, když se v průběhu závodu dostal ze šestého na druhé místo a Felipe Massa z šestnáctého na osmé, Ferrari zvětšilo ztrátu na Red Bull v pořadí jednotlivců i v Poháru konstruktérů. Alonso ztrácí po Montrealu na Vettela 36 bodů a tým Ferrari má o 56 bodů méně, než Red Bull.
Tyto fakta bere do úvahy i Domenicali, když tvrdí, že i ve zbývajících závodech musí udržet tempo s vozy Red Bull a Mercedes.
„Musíme pokračovat ve vývoji našeho vozu,“ řekl, „protože naši soupeři udělali výrazné kroky vpřed. Kromě Red Bullu byl v Montrealu velice konkurenceschopný také Mercedes, nejen v kvalifikaci na jedno kolo, ale v průběhu celého závodu. Musíme našim pilotům poskytnout ty nejlepší prostředky pro boj o první dvě řady na startu, to je důležité pro dokonalé využití našeho závodního tempa.
V současnosti máme před Silverstonem větší ztrátu. Musíme využít zbylý čas na co nejlepší práci týmu, pokračovat ve studiu chování pneumatik – v neděli jsme viděli, že některé týmy byly schopny ujet dvě třetiny závodu pouze na jedné sadě. Proto je velmi důležité pochopit, jak pracují pneumatiky na každém závodním okruhu.“
Domenicali neztrácí optimismus a domnívá se, že ještě není nic ztraceno v boji o titul:
„Máme za sebou sedm závodu sezony 2013 a jsme v boji o titul jak v jednotlivcích, tak v Poháru konstruktérů. Teď jdeme do fáze, kdy by bylo dobré smazat ztrátu, dosáhnout několik dobrých výsledků v řadě za sebou. Vážných soupeřů je několik, jsou velmi silní, na druhé straně oni si také uvědomují naší sílu.
Závod od závodu to bude těsný souboj na různých typech okruhů v různých podmínkách. Je to vzrušující vyhlídka a myslím si, že o titulu se nerozhodne před posledním závodem sezony.“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.