Fernando Alonso varoval Sebastiana Vettela, že se ho štěstí nebude držet věčně a doufá, že právě to dá Ferrari šanci bodově dotáhnout trojnásobného šampiona.
Podle slov Fernanda Alonsa není šňůra německého pilota Sebastiana Vettela, který letos zatím nedojel hůř než čtvrtý, normální. Vettel je společně s Räikkönenem jediným pilotem, který dojel v každém závodě této sezony na bodech a v tabulce šampionátu tak vede s náskokem 21 bodů právě před finským závodníkem Lotusu.
Vyrovnané a stabilní výkony - v tom vidí Alonso klíč k úspěchu. Pilot Ferrari se domnívá, že za jeho nepovedené závody může smůla a věří, že štěstí, které podle něj Vettela provází, brzy vyprší.
"Letos jsme se dostali do pár smolných situací, například v Malajsii, kdy mě malá kolize vyřadila ze závodu. Na druhou stranu jsme mohli vidět Hamiltona a Vettela kolidovat v Barceloně a oba byli schopni pokračovat. DRS se občas neotevře, ale že by se nezavřelo, to se nestává, takže jsme měli smůlu. Přesto - v Monaku šlo o to, že jsme neměli rychlost," upozorňuje jednatřicetiletý Španěl.
Až do posledního závodu loňské sezony bojovali Alonso a Vettel o titul nejmladšího trojnásobného šampiona. Radoval se Němec. (foto: Red Bull Racing)
Našel však i určitá pozitiva. "Letos máme o dva body víc než loni touto dobou, když jsme vedli šampionát, takže si vlastně vedeme trošku lépe. Co už však není normální je počet bodů, které získal Sebastian v posledních šesti závodech - hodně! Musíme se snažit dojet před ním, protože každý má někdy smůlu a potká to i jeho. My z toho budeme muset těžit. Kimi měl smůlu v Monaku, takže jsme teď jen pět bodů za ním," komentuje situaci Alonso.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.