Ferrari očekává, že okruh v Montrealu bude jejich vozu vyhovovat. Silnou stránkou Ferrari F138 je výkon při brzdění, které je na kanadské trati klíčové. Felipe Massa pro ni dostane po monackých karambolech zcela nové šasi.
"Velká cena Monaka pro tým nepředstavovala jednoduchý víkend. Poté jsme tvrdě pracovali - nejprve při studiu všech dat, abychom viděli, kde jsme nepodávali takové výkony, jaké se očekávaly," uvádí šéf týmu Stefano Domenicali.
"Pak jsme se zaměřovali na další věci: nastavovali auto pro zcela odlišnou konfiguraci pro Montreal, kam míříme z okruhu vyžadujícího nejvyšší přítlak v roce na jeden z těch, které vyžadují v této sezóně co nejnižší přítlak," pokračuje.
Pro Felipeho Massu, který v Monaku dvakrát při brzdění do první zatáčky těžce havaroval, postavilo Ferrari zcela nové šasi. Při volbě co nejlepšího nastavení bral tým ohled také na pneumatiky, které Pirelli přiveze do Montrealu: na super-měkkou a středně-tvrdou směs.
"Samozřejmě jsme se také soustředili na problémy, které jsme měli se spolehlivostí, které musely být do puntíku vyřešeny. Jisté je, že tým zůstává po ojedinělém incidentu v Monaku plně motivovaný a odhodlaný," ujišťuje Domenicali.
Felipe Massa své Ferrari v Monaku odepsal, v Kanadě proto nastoupí s novým šasi(foto: Scuderia Ferrari)
Před víkendovým závodem je optimistický: "Když se podívám na prvních šest závodů celkově, naše auto bylo silné a prokazovalo ve většině případů dobré vlastnosti, byť v určitých chvílích byli ostatní týmy rychlejší.
Myslím, že okruh v Montrealu nám umožní využít těchto silných stránek, jako je například brzdění, které je na této trati klíčové. Doufáme tedy, že to bude fungovat v náš prospěch. Na druhou stranu se musíme ujistit, že budeme pokračovat v práci na oblastech, v nichž naše auto ještě není tam, kde by mělo být," dodává šéf Ferrari.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce