Ferrari očekává, že okruh v Montrealu bude jejich vozu vyhovovat. Silnou stránkou Ferrari F138 je výkon při brzdění, které je na kanadské trati klíčové. Felipe Massa pro ni dostane po monackých karambolech zcela nové šasi.
"Velká cena Monaka pro tým nepředstavovala jednoduchý víkend. Poté jsme tvrdě pracovali - nejprve při studiu všech dat, abychom viděli, kde jsme nepodávali takové výkony, jaké se očekávaly," uvádí šéf týmu Stefano Domenicali.
"Pak jsme se zaměřovali na další věci: nastavovali auto pro zcela odlišnou konfiguraci pro Montreal, kam míříme z okruhu vyžadujícího nejvyšší přítlak v roce na jeden z těch, které vyžadují v této sezóně co nejnižší přítlak," pokračuje.
Pro Felipeho Massu, který v Monaku dvakrát při brzdění do první zatáčky těžce havaroval, postavilo Ferrari zcela nové šasi. Při volbě co nejlepšího nastavení bral tým ohled také na pneumatiky, které Pirelli přiveze do Montrealu: na super-měkkou a středně-tvrdou směs.
"Samozřejmě jsme se také soustředili na problémy, které jsme měli se spolehlivostí, které musely být do puntíku vyřešeny. Jisté je, že tým zůstává po ojedinělém incidentu v Monaku plně motivovaný a odhodlaný," ujišťuje Domenicali.
Felipe Massa své Ferrari v Monaku odepsal, v Kanadě proto nastoupí s novým šasi(foto: Scuderia Ferrari)
Před víkendovým závodem je optimistický: "Když se podívám na prvních šest závodů celkově, naše auto bylo silné a prokazovalo ve většině případů dobré vlastnosti, byť v určitých chvílích byli ostatní týmy rychlejší.
Myslím, že okruh v Montrealu nám umožní využít těchto silných stránek, jako je například brzdění, které je na této trati klíčové. Doufáme tedy, že to bude fungovat v náš prospěch. Na druhou stranu se musíme ujistit, že budeme pokračovat v práci na oblastech, v nichž naše auto ještě není tam, kde by mělo být," dodává šéf Ferrari.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.