Ferrari očekává, že okruh v Montrealu bude jejich vozu vyhovovat. Silnou stránkou Ferrari F138 je výkon při brzdění, které je na kanadské trati klíčové. Felipe Massa pro ni dostane po monackých karambolech zcela nové šasi.
"Velká cena Monaka pro tým nepředstavovala jednoduchý víkend. Poté jsme tvrdě pracovali - nejprve při studiu všech dat, abychom viděli, kde jsme nepodávali takové výkony, jaké se očekávaly," uvádí šéf týmu Stefano Domenicali.
"Pak jsme se zaměřovali na další věci: nastavovali auto pro zcela odlišnou konfiguraci pro Montreal, kam míříme z okruhu vyžadujícího nejvyšší přítlak v roce na jeden z těch, které vyžadují v této sezóně co nejnižší přítlak," pokračuje.
Pro Felipeho Massu, který v Monaku dvakrát při brzdění do první zatáčky těžce havaroval, postavilo Ferrari zcela nové šasi. Při volbě co nejlepšího nastavení bral tým ohled také na pneumatiky, které Pirelli přiveze do Montrealu: na super-měkkou a středně-tvrdou směs.
"Samozřejmě jsme se také soustředili na problémy, které jsme měli se spolehlivostí, které musely být do puntíku vyřešeny. Jisté je, že tým zůstává po ojedinělém incidentu v Monaku plně motivovaný a odhodlaný," ujišťuje Domenicali.
Felipe Massa své Ferrari v Monaku odepsal, v Kanadě proto nastoupí s novým šasi(foto: Scuderia Ferrari)
Před víkendovým závodem je optimistický: "Když se podívám na prvních šest závodů celkově, naše auto bylo silné a prokazovalo ve většině případů dobré vlastnosti, byť v určitých chvílích byli ostatní týmy rychlejší.
Myslím, že okruh v Montrealu nám umožní využít těchto silných stránek, jako je například brzdění, které je na této trati klíčové. Doufáme tedy, že to bude fungovat v náš prospěch. Na druhou stranu se musíme ujistit, že budeme pokračovat v práci na oblastech, v nichž naše auto ještě není tam, kde by mělo být," dodává šéf Ferrari.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.