Šéf tímu Ferrari Stefano Domenicali verí, že jeho tím sa vráti na špicu po slabom víkende v Monaku.
Jazdci Ferrari v nedeľu na trati nežiarili, to je isté. Fernando Alonso skončil len na siedmom mieste, keď ho počas pretekov predbehli Adrian Sutil a Jenson Button. Jeho tímový kolega Felipe Massa štartoval z boxovej uličky po havárii v tréningu a v pretekoch rozbil auto potom, ako mu zlyhala technika.
Domenicali zdôraznil, že Ferrari predchádzajúcu veľkú cenu v Španielsku vyhralo a monacká bitva dokázala skutočnosť, že v Barcelone skutočne dominovalo. Pre Ferarri je trať v Monte Carle naozaj smoliarska, nevyhralo tam od roku 2001 (Michael Schumacher).
"Nedosiahli sme dobré tempo, musíme pochopiť prečo. Budeme musieť reagovať veľmi rýchlo po tomto ťažkom víkende. Povedal som našim ľuďom po víťazstve v Barcelone, aby nežili kdesi v nebi, po Monte Carle však nemusíme byť ani v porazeneckej nálade," povedal Domenicali.
"Musí však existovať nejaký dôvod, prečo sme v Monaku nevyhrali od roku 2001, možno je to charakteristikou trate, ja ten dôvod nepoznám."
(foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali zdôraznil, že je ešte stále len začiatok sezóny a situácia v šampionáte sa ešte bude vyvíjať. Alonso je tretí medzi pilotmi, na Vettela má stratu 29 bodov. V poradí tímov je Ferrari na druhom mieste napriek tomu, že v Monaku získalo len 6 bodov.
"Zo športového hľadiska bolo jedinou pozitívnou vecou, že Kimi nezískal veľa bodov, na druhej strane Vettel bol druhý. Zatiaľ však máme za sebou len 6 pretekov z 19-ich. Šampionát je veľmi dlhý, aj keď sme druhí medzi konštruktérmi, Mercedes sa zdá byť veľmi silný a môže sa dostať medzi špičku. Bude to veľká výzva pre všetkých, dobrý šampionát, ale musíme reagovať a pochopiť dôvody, prečo sa nenachádzame na želanej úrovni."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce