Šéf tímu Ferrari Stefano Domenicali verí, že jeho tím sa vráti na špicu po slabom víkende v Monaku.
Jazdci Ferrari v nedeľu na trati nežiarili, to je isté. Fernando Alonso skončil len na siedmom mieste, keď ho počas pretekov predbehli Adrian Sutil a Jenson Button. Jeho tímový kolega Felipe Massa štartoval z boxovej uličky po havárii v tréningu a v pretekoch rozbil auto potom, ako mu zlyhala technika.
Domenicali zdôraznil, že Ferrari predchádzajúcu veľkú cenu v Španielsku vyhralo a monacká bitva dokázala skutočnosť, že v Barcelone skutočne dominovalo. Pre Ferarri je trať v Monte Carle naozaj smoliarska, nevyhralo tam od roku 2001 (Michael Schumacher).
"Nedosiahli sme dobré tempo, musíme pochopiť prečo. Budeme musieť reagovať veľmi rýchlo po tomto ťažkom víkende. Povedal som našim ľuďom po víťazstve v Barcelone, aby nežili kdesi v nebi, po Monte Carle však nemusíme byť ani v porazeneckej nálade," povedal Domenicali.
"Musí však existovať nejaký dôvod, prečo sme v Monaku nevyhrali od roku 2001, možno je to charakteristikou trate, ja ten dôvod nepoznám."
(foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali zdôraznil, že je ešte stále len začiatok sezóny a situácia v šampionáte sa ešte bude vyvíjať. Alonso je tretí medzi pilotmi, na Vettela má stratu 29 bodov. V poradí tímov je Ferrari na druhom mieste napriek tomu, že v Monaku získalo len 6 bodov.
"Zo športového hľadiska bolo jedinou pozitívnou vecou, že Kimi nezískal veľa bodov, na druhej strane Vettel bol druhý. Zatiaľ však máme za sebou len 6 pretekov z 19-ich. Šampionát je veľmi dlhý, aj keď sme druhí medzi konštruktérmi, Mercedes sa zdá byť veľmi silný a môže sa dostať medzi špičku. Bude to veľká výzva pre všetkých, dobrý šampionát, ale musíme reagovať a pochopiť dôvody, prečo sa nenachádzame na želanej úrovni."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.