Před přerušením Velké ceny Monaka zničehonic zaútočil Lewis Hamilton na třetí pozici Marka Webbera v pomalé zatáčce Rascasse. Co se tam přihodilo?
V tomto pomalém místě se zpravidla nepředjíždí, ale Hamilton to vyzkoušel. Brit se krátce před tím během první safety car fáze propadl ze druhého na čtvrté místo za oba Red Bully po vlastní chybě, kdy do boxů mířil příliš pomalu. Proto se jí snažil napravit.
Překvapil v pomalé pravotočivé zatáčce Webbera? "Ne, jen jsem asi příliš šetřil pneumatik a jo, trochu to tam podle mě chtěl zkusit. V jistých výkonnostních oblastech a vozu si vedli na tvrdších pneumatikách o něco lépe. Já jsem jen..." přemýšlí Australan.
"Věděli jsme, že je před námi v závodě dlouhá cesta a také jsem měl o čtyři či pět kol starší pneumatiky, protože jsem ty kluky podsekl. Nechal jsem mu místo. Myslím, že zkušenost v těchto situacích pomáhá. Myslel jsem, že by do mě mohl ťuknout...
Sotva jsem ho ve zpětném zrcátku viděl. Pomyslel jsem si: 'Hmm, někde tam musí být,' ale musel jsem mu přitom nechat místo a díky Bohu jsme nějak Rascasse projeli spolu. Myslím, že to nebylo tak jednoduché. S piloty GP2 by to nebylo možné, ale my kluci jsme to zvládli, což bychom měli, takže to byla odměňující bitva," dodává Webber.
Podle Webbera by u pilotů GP2 došlo ke kolizi, s Hamiltonem však těsný souboj zvládlibez kontaktu (foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.