Sergio Pérez se domnívá, že za nehodu ze závěru Velké ceny Monaka může Kimi Räikkönen, který mu nenechal dostatek místa.
Sergio Pérez při Velké ceně Monaka ukázal, že se mistrů světa nebojí. V závodě, kde je obtížné předjíždět, si podal svého týmového kolegu Jensona Buttona a poté i Fernanda Alonsa. Narazil až v případě Kimiho Räikkönena. Ten totiž v šikaně nenechával tolik prostoru a hlídal svou pozici.
Nejprve se kolizi vyhnuli, když vyjeli mimo trať, podruhé už to mělo vážnější důsledky. Mexičan musel ze závodu odstoupit a Räikköenen kvůli defektu z pátého místa zajel do boxů, aby nakonec dokončil na 10. místě. Pérez však z kolize viní finského pilota Lotusu.
"Byl to riskantní manévr, ale na stejném místě jsem předjel Jensona i Fernanda. A Jenson na tom samém místě předjel mě. Takže nakonec prostě musíte nechat místo. Pokud se na ten incident podíváte, narazil jsem do zdi na konci zatáčky. Kimi mi nenechal místo, nemohl jsem se tomu nijak vyhnout. Pokud s tím někdo mohl něco udělat, byl to Kimi. Nezáleží na tom, jak agresivní jste, když vám nenechají prostor," cituje jej Autosport.
Kolize Räikkönena s Pérezem (foto: FOM)
Pohled Räikkönena je však opačný. Už po prvním incidentu si týmu řádně postěžoval. V rozhovoru pro finskou MTV3 potom po závodě uvedl: "Pérez spoléhá na to, že se mu lidé před ním budou vyhýbat... Možná by bylo lepší, kdybychom mu dali facku. Potom by to pochopil."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.