Podle Marka Webbera zatím Red Bull v Monaku trochu ztrácí. Především v rychlosti na jedno kolo se nemůže Mercedesu vyrovnat.
Mercedes byl na čele po oba dva čtvrteční tréninky. Nico Rosberg byl nejrychlejší v obou trénincích a jeho kolega Lewis Hamilton skončil ve druhém tréninku druhý. Nejlepší umístění rakouského týmu bylo Webberovo 5. místo ve druhém tréninku.
Na otázku, zda by Red Bull dokázal zajet podobné kolo jako Rosberg Webber odpověděl: "Pokud bychom toho byli schopni, udělali bychom to. Minulý rok jsme tu také ztráceli a až na konci třetího tréninku se to zlepšilo. Musíme zjistit, jak stáhnout ztrátu na čelo."
Sebastian Vettel měl problémy s KERSem, takže nemohl využít naplno super měkkých pneumatik. I on však přiznává, že v rychlosti na jeho kolo jeho tým ztrácí.
"Dělali jsme určitě změny na autě a odpoledne jsme tím ztratili dost času na dráze. Není to ideální, ale takové jsou pátky, respektive čtvrtek v tomto případě. Chtěli bychom být o něco konkurenceschopnější v jízdách s lehkým autem, takže se musíme pokusit najít ještě nějakou rychlost," prozradil Vettel.
Mark Webber během tréninku v ulicích Monaka (foto: Red Bull Racing)
"Moje jízda na super softech nebyla ideální. Nedokázal jsem se na těchto pneumatikách zlepšit, přitom by to nemělo být nic složitého. Musíme zanalyzovat, proč tomu tak bylo. Jel jsem i delší stint a byl docela OK," dodal něměcký pilot.
Webber se však ztrátou nenechává znepokojovat. Podle něj totiž není vždy možné být v Monaku hned na čele a najít správné nastavení.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.