Podle Marka Webbera zatím Red Bull v Monaku trochu ztrácí. Především v rychlosti na jedno kolo se nemůže Mercedesu vyrovnat.
Mercedes byl na čele po oba dva čtvrteční tréninky. Nico Rosberg byl nejrychlejší v obou trénincích a jeho kolega Lewis Hamilton skončil ve druhém tréninku druhý. Nejlepší umístění rakouského týmu bylo Webberovo 5. místo ve druhém tréninku.
Na otázku, zda by Red Bull dokázal zajet podobné kolo jako Rosberg Webber odpověděl: "Pokud bychom toho byli schopni, udělali bychom to. Minulý rok jsme tu také ztráceli a až na konci třetího tréninku se to zlepšilo. Musíme zjistit, jak stáhnout ztrátu na čelo."
Sebastian Vettel měl problémy s KERSem, takže nemohl využít naplno super měkkých pneumatik. I on však přiznává, že v rychlosti na jeho kolo jeho tým ztrácí.
"Dělali jsme určitě změny na autě a odpoledne jsme tím ztratili dost času na dráze. Není to ideální, ale takové jsou pátky, respektive čtvrtek v tomto případě. Chtěli bychom být o něco konkurenceschopnější v jízdách s lehkým autem, takže se musíme pokusit najít ještě nějakou rychlost," prozradil Vettel.
Mark Webber během tréninku v ulicích Monaka (foto: Red Bull Racing)
"Moje jízda na super softech nebyla ideální. Nedokázal jsem se na těchto pneumatikách zlepšit, přitom by to nemělo být nic složitého. Musíme zanalyzovat, proč tomu tak bylo. Jel jsem i delší stint a byl docela OK," dodal něměcký pilot.
Webber se však ztrátou nenechává znepokojovat. Podle něj totiž není vždy možné být v Monaku hned na čele a najít správné nastavení.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.