Podle Fernanda Alonsa si Red Bull letos na pneumatiky neustále stěžuje kvůli tomu, protože ve Formuli 1 přišel o svou dominantní pozici.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz si po posledním závodě ve Španělsku stěžoval, že F1 "už vůbec není o závodění," protože si během něj musí hlídat rychle se opotřebovávající pneumatiky Pirelli.
Alonso včera v Monaku nářky rakouského týmu komentoval slovy: "Když několik let příliš snadno vyhráváte, pak je to těžké v některých závodech prohrát."
Red Bull si stěžuje, že nemůžou kvůli pneumatikám využít rychlost svého vozu. Sebastian Vettel, jenž v posledních třech sezónách získal tituly mistra světa, sice šampionát před Kimim Räikkönenem a Alonsem vede, v letošních třech závodech jej ale Španěl vždy porazil, když neměl problémy.
"Někteří soupeři tvrdí, že mají super auto, ale poslední tři vítězství v kvalifikaci s novými pneumatikami patřila Mercedesu," upozorňuje dále Alonso. A v kvalifikaci Red Bull maximální rychlost svého vozu využívat mohl.
Vettel reaguje na kritiku: stěžují si všichni - včetně jezdců Lotusu (foto: Red Bull Racing)
Jeho druhému jezdci - Markovi Webberovi - se současná situace v F1 nelíbí: "Nemyslím si, že by někdo byl s těmito pneumatikami spokojený. Ferrari získalo pár dobrých výsledků, což je skvělé...
Pokud jde o vzájemné tvrdé závodění o pozice, neustálém vyvíjení tlaku jeden na druhého v tomto formátu, ve srovnání, řekněme s větší zábavou - pak si myslím, že musíme pokračovat v jemném dolaďování.
"Lewis Hamilton [startující z první řady] se do pátého či šestého kola v Barceloně před dvěma týdny držel vítězného Fernanda Alonsa - a pak byl předjet o kolo. To není správné," upozorňuje Webber.
A jeho týmový kolega Vettel dodává: "V médiích to vypadá, že si stěžuje Red Bull, ale na schůzkách slyším také ostatní piloty. A kdybyste vyzdvihli Lotus a řekli, že pro tyto pneumatiky mají nejlepší auto, jejich piloti si přes to také stěžují. Mají stejný problém jako my, jen menšího rozsahu."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.