Sergio Perez začína podľa Martina Whitmarsha ukazovať v McLarene svoje kvality, kvôli ktorým si ho v McLarene vybrali ako náhradu za Lewisa Hamiltona.
Mexický pilot zaznamenal v prvých troch pretekoch len dva body, ale v Bahrajne skončil pred tímovým kolegom Jensonom Buttonom a v Barcelone ho predbehol aj v kvalifikácii. Whithmarsh cíti, že Perez napreduje správnym smerom a v tíme sa udomácnil.
„Checo ukazuje svoju inteligenciu a svoje tempo tak, ako sme to u neho videli predtým. Rastie mu sebavedomie, aj keď je ešte veľmi mladý a relatívne neskúsený. Urobiť z neho pilota McLarenu v situácii, keď mu nemôžeme poskytnúť to najlepšie auto, to na neho vytvára veľký tlak. Stále sa musí veľa učiť, za Jensonom zaostáva o desať rokov a ten rozdiel sa nedá zotrieť za noc, ale myslím, že jeho práca sa uberá správnym smerom.“
Whitmarsh sa domnieva, že Perez profituje aj z prítomnosti súťaživého kolegu Buttona, ktorý je pre neho osobnosťou a vzorom.
„Jenson je veľmi súťaživá osoba, napriek jeho pohodovému výzoru. Nemá rád, keď ho niekto predbehne, ale myslím, že aj v budúcnosti budú naši piloti medzi sebou bojovať správnym a príhodným spôsobom. Jenson je skutočná osobnosť, správny profesionál s viac ako desaťročnými skúsenosťami, veľmi inteligentný a rýchly.
Keď teda niekto ako Perez príde do nového tímu, s neporovnateľne menšími skúsenosťami a má byť hviezdou budúcnosti, musí najprv poraziť svojho tímového kolegu a to je to, o čo sa teraz snaží.“
Pérez s novým predným krídlom v Barcelone (foto: Toni Arch/F1news.cz)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.