Jean-Eric Vergne sa teší na voľnejší víkend a premýšľa o Monaku
„Čo môžem povedať o poslednom víkende? Bol to skutočný mix dobrých a zlých momentov. Tie horšie však nanešťastie prišli počas pretekov: moja zrážka s Hulkenbergom a problémy s pneumatikami ma prinútili skončiť predčasne. No aj tak sme ako tím mali skôr dobrý víkend.
Predovšetkým, auto sa správalo výborne od začiatku víkendu. Počas neho sme na aute menili minimum vecí a boli sme rýchli v každom tréningu. Myslím, že to bolo vidieť najmä počas kvalifikácie. Nakoniec sme dosiahli 11. a 12. miesto na štarte a nechýbalo veľa, aby sme postúpili do záverečnej, tretej časti kvalifikácie. Auto išlo dobre počas celého víkendu a naše vylepšenia priniesli ovocie. Myslím, že sme boli tímom, ktorý ukázal v Barcelone najväčší pokrok.
Posledné preteky boli pre mňa komplikované, ale celkovo to nebola katastrofa. Nemal som iba smolu: pneumatika sa zničila v zákrute pri veľkej rýchlosti, následky mohli byť ďaleko horšie. Teda som mal aj šťastie, ktoré je súčasťou hry. Na svete existujú zlé aj dobré veci a ja sa nechcem koncentrovať na tie zlé počas mojej prípravy na Monako.“
Na Veľkej cene Monaka je všetko možné, no piloti sa tam môžu aj vyznamenať. Čeliac Ricciardovi, ktorý zaznamenáva vzostup formy, bude mať Vergne iste hlad po úspechu.
„Ešte minulý rok sa mi zdalo, že mestské okruhy nie sú mojou špecialitou. Vlani som však zaznamenal v Monaku dobrý víkend. Dokonca som bol počas pretekov aj na siedmom mieste. Myslím, že musím zmeniť svoj názor na vec. Je však potrebné vyhnúť sa prehnanému sebavedomiu a pristúpiť k pretekom s pokorou. Nič nie je zadarmo, navyše je to náročný okruh. Fantastický, ale ťažký. Jazdci nemajú právo na chybu a je potrebné koncentrovať sa v každej sekunde pretekov. Je to veľmi špeciálne miesto, nesmiem vynechať žiadnu maličkosť pre dosiahnutie úspechu na tomto prestížnom okruhu.“
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Vergne nebude jediným Francúzom na Veľkej cene Monaka. V tomto roku sa jej zúčastnia štyria piloti z krajiny galského kohúta.
Sú to preteky, ktoré určite zaujmú aj pozornosť mojich rodákov (Jules Bianchi, Charles Pic, Romain Grosjean). V kalendári nie je Veľká cena Francúzska, príde nás teda povzbudiť množstvo fanúšikov. Zatiaľ nepociťujem z tejto skutočnosti veľký tlak, skôr mi to robí radosť.“
Po pretekoch v Barcelone pilot Toro Rosso trochu oddychoval: „Užíval som si pokoj. Urobil som si výlet na bicykli, bolo to upokojujúce. Iba bicykel, cesta a ja. Je to dobrý spôsob, ako zo seba striasť tlak. Potom som odcestoval do Rakúska, kde sme s našim tímom točili video na Red Bull Ringu. Bolo to rovnako dobré, ako jazda na bicykli, akurát tam bol navyše rev osemvalca. Asi to teda bolo menej pokojné.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.