Jean-Eric Vergne sa teší na voľnejší víkend a premýšľa o Monaku
„Čo môžem povedať o poslednom víkende? Bol to skutočný mix dobrých a zlých momentov. Tie horšie však nanešťastie prišli počas pretekov: moja zrážka s Hulkenbergom a problémy s pneumatikami ma prinútili skončiť predčasne. No aj tak sme ako tím mali skôr dobrý víkend.
Predovšetkým, auto sa správalo výborne od začiatku víkendu. Počas neho sme na aute menili minimum vecí a boli sme rýchli v každom tréningu. Myslím, že to bolo vidieť najmä počas kvalifikácie. Nakoniec sme dosiahli 11. a 12. miesto na štarte a nechýbalo veľa, aby sme postúpili do záverečnej, tretej časti kvalifikácie. Auto išlo dobre počas celého víkendu a naše vylepšenia priniesli ovocie. Myslím, že sme boli tímom, ktorý ukázal v Barcelone najväčší pokrok.
Posledné preteky boli pre mňa komplikované, ale celkovo to nebola katastrofa. Nemal som iba smolu: pneumatika sa zničila v zákrute pri veľkej rýchlosti, následky mohli byť ďaleko horšie. Teda som mal aj šťastie, ktoré je súčasťou hry. Na svete existujú zlé aj dobré veci a ja sa nechcem koncentrovať na tie zlé počas mojej prípravy na Monako.“
Na Veľkej cene Monaka je všetko možné, no piloti sa tam môžu aj vyznamenať. Čeliac Ricciardovi, ktorý zaznamenáva vzostup formy, bude mať Vergne iste hlad po úspechu.
„Ešte minulý rok sa mi zdalo, že mestské okruhy nie sú mojou špecialitou. Vlani som však zaznamenal v Monaku dobrý víkend. Dokonca som bol počas pretekov aj na siedmom mieste. Myslím, že musím zmeniť svoj názor na vec. Je však potrebné vyhnúť sa prehnanému sebavedomiu a pristúpiť k pretekom s pokorou. Nič nie je zadarmo, navyše je to náročný okruh. Fantastický, ale ťažký. Jazdci nemajú právo na chybu a je potrebné koncentrovať sa v každej sekunde pretekov. Je to veľmi špeciálne miesto, nesmiem vynechať žiadnu maličkosť pre dosiahnutie úspechu na tomto prestížnom okruhu.“
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Vergne nebude jediným Francúzom na Veľkej cene Monaka. V tomto roku sa jej zúčastnia štyria piloti z krajiny galského kohúta.
Sú to preteky, ktoré určite zaujmú aj pozornosť mojich rodákov (Jules Bianchi, Charles Pic, Romain Grosjean). V kalendári nie je Veľká cena Francúzska, príde nás teda povzbudiť množstvo fanúšikov. Zatiaľ nepociťujem z tejto skutočnosti veľký tlak, skôr mi to robí radosť.“
Po pretekoch v Barcelone pilot Toro Rosso trochu oddychoval: „Užíval som si pokoj. Urobil som si výlet na bicykli, bolo to upokojujúce. Iba bicykel, cesta a ja. Je to dobrý spôsob, ako zo seba striasť tlak. Potom som odcestoval do Rakúska, kde sme s našim tímom točili video na Red Bull Ringu. Bolo to rovnako dobré, ako jazda na bicykli, akurát tam bol navyše rev osemvalca. Asi to teda bolo menej pokojné.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.