Jean-Eric Vergne sa teší na voľnejší víkend a premýšľa o Monaku
„Čo môžem povedať o poslednom víkende? Bol to skutočný mix dobrých a zlých momentov. Tie horšie však nanešťastie prišli počas pretekov: moja zrážka s Hulkenbergom a problémy s pneumatikami ma prinútili skončiť predčasne. No aj tak sme ako tím mali skôr dobrý víkend.
Predovšetkým, auto sa správalo výborne od začiatku víkendu. Počas neho sme na aute menili minimum vecí a boli sme rýchli v každom tréningu. Myslím, že to bolo vidieť najmä počas kvalifikácie. Nakoniec sme dosiahli 11. a 12. miesto na štarte a nechýbalo veľa, aby sme postúpili do záverečnej, tretej časti kvalifikácie. Auto išlo dobre počas celého víkendu a naše vylepšenia priniesli ovocie. Myslím, že sme boli tímom, ktorý ukázal v Barcelone najväčší pokrok.
Posledné preteky boli pre mňa komplikované, ale celkovo to nebola katastrofa. Nemal som iba smolu: pneumatika sa zničila v zákrute pri veľkej rýchlosti, následky mohli byť ďaleko horšie. Teda som mal aj šťastie, ktoré je súčasťou hry. Na svete existujú zlé aj dobré veci a ja sa nechcem koncentrovať na tie zlé počas mojej prípravy na Monako.“
Na Veľkej cene Monaka je všetko možné, no piloti sa tam môžu aj vyznamenať. Čeliac Ricciardovi, ktorý zaznamenáva vzostup formy, bude mať Vergne iste hlad po úspechu.
„Ešte minulý rok sa mi zdalo, že mestské okruhy nie sú mojou špecialitou. Vlani som však zaznamenal v Monaku dobrý víkend. Dokonca som bol počas pretekov aj na siedmom mieste. Myslím, že musím zmeniť svoj názor na vec. Je však potrebné vyhnúť sa prehnanému sebavedomiu a pristúpiť k pretekom s pokorou. Nič nie je zadarmo, navyše je to náročný okruh. Fantastický, ale ťažký. Jazdci nemajú právo na chybu a je potrebné koncentrovať sa v každej sekunde pretekov. Je to veľmi špeciálne miesto, nesmiem vynechať žiadnu maličkosť pre dosiahnutie úspechu na tomto prestížnom okruhu.“
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Vergne nebude jediným Francúzom na Veľkej cene Monaka. V tomto roku sa jej zúčastnia štyria piloti z krajiny galského kohúta.
Sú to preteky, ktoré určite zaujmú aj pozornosť mojich rodákov (Jules Bianchi, Charles Pic, Romain Grosjean). V kalendári nie je Veľká cena Francúzska, príde nás teda povzbudiť množstvo fanúšikov. Zatiaľ nepociťujem z tejto skutočnosti veľký tlak, skôr mi to robí radosť.“
Po pretekoch v Barcelone pilot Toro Rosso trochu oddychoval: „Užíval som si pokoj. Urobil som si výlet na bicykli, bolo to upokojujúce. Iba bicykel, cesta a ja. Je to dobrý spôsob, ako zo seba striasť tlak. Potom som odcestoval do Rakúska, kde sme s našim tímom točili video na Red Bull Ringu. Bolo to rovnako dobré, ako jazda na bicykli, akurát tam bol navyše rev osemvalca. Asi to teda bolo menej pokojné.“
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.