Alonsa v Barceloně Vettelova rychlost nepřekvapila, pro Monako favorizuje Mercedes

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 13. května 2013 06:40
Sdílej:

Fernando Alonso od lídra šampionátu Sebastiana Vettela ve Velké ceně Španělska větší tlak nečekal, za větší hrozbu Ferrari považovalo Kimiho Räikkönena. V Monaku však podle něj bude favoritem Mercedes.

Vettel projel cílem až jako čtvrtý s více než 38 sekundovou ztrátou na vítězného Alonsa. Toho výkon Red Bullu v nedělním závodě v Barceloně nikterak nepřekvapil: "Sebastian ne. Myslím, že když jsme začínali závod, tak jsme věděli, že nejrychlejší z vedoucích jezdců je v závodě zřejmě Kimi."

A co Mercedesy, které vyhrály třetí kvalifikaci po sobě a tvrdily, že se jim podařilo zlepšit jejich degradaci pneumatik? "U Mercedesu byl otazník. Mysleli jsme si, že v závodu zřejmě budou mít problémy, ale nikdy nevíte, dokud k tomu nedojde."

Poté se opět vrací k Red Bulu: "A Sebastian... neměli v pátek jednoduchý víkend a v kvalifikaci nezískali pole position, což je pro ně normální. V závodě se pak trápili o něco více, takže jak jsem řekl: Lotus byl tým, který jsme si trochu více hlídali."

Ten jel jel o zastávku méně, jak to bylo náročné se s tím vyrovnat a vyvážit rychlost proti šetření gum? "Dnes to nebylo tak těžké. Vůz měl rychlost, jezdili jsme v čistém vzduchu bez provozu - jen trochu v prvním stintu za Sebastianem a Rosbergem. Pak jsme Sebastiana podsekli a předjeli v boxech a Rosberga o dvě kola později v první zatáčce, od té doby jsme jeli víceméně jen na 90 %.

Máte dostatek rychlosti na vytvoření potřebného náskoku a víte, že pokud byste jeli na 100 %, pak byste pneumatiky zabili, takže to je v závodech v roce 2013, řekněme, víceméně normální jízda. Snažíte se kontrolovat tempo a pneumatiky a tyto dvě věci vyvážit," popisuje pilot Ferrari.

Fernando Alonso těsně před cílem závodu v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)

Další závod se jede za dva týdny v Monaku. Bude to na klikatém městském okruhu, kde se velmi obtížně předjíždí, podle Španěla těžší porazit Mercedes, jehož silnou stránkou jsou kvalifikace?  "Ano, rozhodně. Do Monaka přijedou jako favorité.

Na pole position byli v posledních třech závodech, loni tam zajel v kvalifikaci nejrychlejší kolo Michael, takže by to bylo překvapením, kdyby v Monaku nestartovali z první pozice. A jak říkáte, předjíždění je v Monaku těžší, takže si možná budou moci déle udržet své pozice.

Musíme tomu porozumět a v sobotu odvést lepší práci, Felipe a já. Monako je jedním z těch míst, kde to musíme udělat," dodává Alonso.

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.