Jaké pocity mají závodní pilot Ferrari - Fernando Alonso a Felipe Massa - před příštím závodním víkendem ve Španělsku?
"Vítězství v Barceloně 2006, v Monze 2010 a ve Valencii minulý rok jsou bezpochyby závody, které mi poskytly to nejlepší vzrušení v kariéře," vzpomíná Alonso na nejlepší okamžiky svého profesionálního života.
Ve Španělsku bude doma. Není proto divu, že se těší na mocnou podporu svých domácích příznivců: "Vřelost fanoušků a pocit, kterého se vám dostává během závodu ve Španělsku, jsou vždy zvláštní: od okamžiku, kdy přiletíte na letiště a míříte do hotelu a na okruh."
"Od prvních kol na dráze v pátek a v sobotu dopoledne můžete ihned pociťovat vášeň fanoušků na tribunách a podněty k dodatečné motivaci, protože se chcete pokusit o ten pověstný kousek navíc, abyste zajistili, že budou mít co oslavovat," uvádí pilot Ferrari, který v Barceloně dojel druhý za Williamsem Pastora Maldonada.
"Takto začíná to hledání pro onu těžko popsatelnou desetinu sekundy výkonnosti, kterou vždy vyhledáváte ve voze Formule 1," pokračuje Alonso, jehož Ferrari do Španělska veze další nové díly, aby stáhlo především svůj kvalifikační deficit na své největší soupeře.
Ferrari se už těší na pokračování šampionátu F1 příští týden v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
Felipe Massa se do vlasti svého týmového kolegy také těší: "Opravdu jezdím do Španělska rád. Vždy se mi líbila atmosféra samotné Barcelony a atmosféra na okruhu během závodního víkendu. Circuit de Catalunya je okruhem, který díky všem těm testům od počátku roku známe nejlépe."
Jaký je z jeho pohledu okruh? "Jde o složitou, technickou trať, kde je důležité mít dobrý aerodynamický přítlak. Má nejlepší vzpomínka na Barcelonu se datuje do roku 2007, kdy jsem vyhrál závod. Bylo to skvělé vítězství před fantastickým davem, který viděl můj boj s mnoha soupeři - včetně Fernanda, jenž byl tehdy u McLarenu," připomíná porážku, kterou Alonsovi dokázal před 6 lety připravit na domácí půdě.
Aby však na takový výsledek mohl navázat, bude muset předvést lepší výkon než v posledním závodě, kde si vybral i velkou porci smůly, když ho během závodu postihly dva defekty: "Samozřejmě nejsem spokojený se svým posledním závodem v Bahrajnu a doufám, že budu o následujícím víkendu zpět v boji o nejvyšší příčky."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.