Mark Webber uvedl, že ohledně své budoucnosti nemá jasno a že jej čeká těžké rozhodování.
Poté, co Sebastian Vettel v Malajsii ignoroval příkazy týmu a předjel svého týmového kolegu, nebyl Mark Webber vůbec šťastný. Média spekulovala o jeho odchodu z Red Bullu či Formule 1 a jeho smlouvě s Porsche v seriálu WEC.
Šestatřicetiletý Australan popírá, že by již učinil nějaké rozhodnutí. Zároveň však přiznává, že vyřešit otázku jeho budoucnosti bude těžké.
"Musíte to umět správně načasovat. Mluvil jsem s několika skvělými sportovci a sportovkyněmi a vím, že to je těžké rozhodnutí. Je těžké, protože to můžete vnímat jako byste to vzdával. Ukončil to. A to je přesný opak toho, jaký opravdu jste a vlastnosti, která vás dostala tam, kde jste," uvedl pro oficiální stránky Red Bullu.
Dodal, že to není nikomu příjemné, ale on se prý ani poté, co v Bahrajnu oslavil svou jubilejní 200 Velkou cenu, nehodlá vzdát. Jistý si je tím, že rekord Rubense Barichella v počtu startů rozhodně neohrozí. "Ne," zněla jeho jasná odpověď na otázku, zda by rád pokořil hranici 300 Velkých cen. "Na konci této sezony budu mít... 215. 300? V žádném případě," nechal se slyšet.
Mark Webber po startu v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.