VIDEO; Jezdec McLarenu, Sergio Pérze, líčí souboj s Buttonem ze svého pohledu - možná to bylo trošku riskantní. Mexičan jel dnes v Bahrajnu v porovnání s prvními třemi závody jako vyměněný.
"Jel jsem dnes velmi zajímavý závod se spoustou akce. Musím poděkovat týmu, který mě i přes několik složitých situací neustále podporoval. Neztratil jsem důvěru. Myslím, že až tohle byl skutečný start do mé sezony. Myslím si, že tohle bude zlomový bod. Snad budeme již od příštího závodu bojovat na špici.
Fakt, že jsme zde byli takto silní, byl příjemným překvapením. Nepočítali jsme s tím." Na otázku, zda-li byl dnešní souboj fair, odpovědel: "Ano, docela jistě. Náš souboj byl agresivní. Ale já jsem v tom souboji byl jen tak tvrdý, jak byl Jenson ke mně. Myslím, že to možná bylo až trošku moc. Spíš určitě... Bylo to až přespříliš.
Myslím si však, že ostatní týmy se od nás mohou učit. Až do konce našeho souboje jsme neslyšeli jediný týmový příkaz ve vysílačkách. Tým mi nic neřekl a to mě velmi těší. To, co jsme já a Jenson předvedli, ale bylo asi až moc riskantní. Několikrát jsme se dotkli.
Když jste ale v takovém souboji, tak adrenalín stoupá a prostě chcete jen bojovat. Prostě jen chcete získat tu pozici, i když o ní máte obrat svého kolegu. Ale asi jsme si nakonec spíše uškodili, snad si od příštího závodu více pomůžeme.
Byli jsme prostě moc agresivní. Já i Jenson jsme ale byli oba stejně agresivní. Oba dva jsme museli vícekrát vyjet až za obrubníky. Musíme si o tom promluvit. Nemá smysl si vyměňovat názory přes média. Nejsem zde od toho, abych Jensona kritizoval. On je mistr světa a já se toho od něj mohu hodně naučit. Tu záležitost si vyřídíme mezi sebou."
Podle Péreze se mají ostatní týmy od McLarenu co učit - po celou dobu nedostali od týmu žádný pokyn, který by jejich souboj omezoval
Pérez ale přiznává, že jej souboj nesmírně bavil: "Velmi. Byl to neuvěřitelný závod. Bylo to náročné, na jednu stranu jsme bojovali o pozice, na druhou stranu jsme museli šetřit pneumatiky. Celkově velmi obtížný závod.
Poslední stint se mi docela povedl. Když jsem bojoval s Fernandem, tak jsem několikrát probrzdil. Naštěstí jsem při tom nepoškodil pneumatiky. Několik vybržděných plošek jsem však na nich měl. Na konci mě to trošku přibrzdilo, jinak bych se mohl umístit ještě lépe."
Video dokumentující kontakty obou McLarenů:
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.