Poslední volný trénink před kvalifikací vyhrál Fernando Alonso. Těsně za ním se umístily Red Bully v pořadí Vettel - Webber.
Poslední trénink před kvalifikací začal přesně na čas. Na trať se ihned vydalo několik jezdců. Kimi Räikkönen si na konci boxové uličky vyzkoušel start.
Všichni zatím jedou na tvrdé sadě pneumatik. Času opravdu není nazbyt, přesto se trénink rozjíždí v pozvolnějším tempu. Na trati zatím zajíždí měřené časy pouze Esteban Guttiérez.
Přidali se k němu oba jezdci Caterhamu a jsou před ním. Sauber zatím letos nijak oslnivou formu nemá a navíc musí počítat s trestem posunu o pět míst dozadu na startovním roštu na startu závodu za kolizi s Adrianem Sutilem v Číně.
Po zhruba patnácti minutách už je ale na trati živo. Romain Grosjean ukázal divákům na okruhu prvotřídní probrzdění přední pneumatiky včetně výletu mimo trať. V zápětí se ale dostal na první místo. V Bahrajnu dostal k dispozici nové šasi.
Čas mají na svém kontě už všichni jezdci, na předních pozicích jsou Grosjean, Vettel a Alonso. Vzadu je naopak již zmiňovaný Guttiérez, který na první místo ztrácí přes šest vteřin. Týmy se snaží více šetřiit pneumatiky pro kvalifikaci a závod. Nic moc se toho neděje. Měkkčí, tedy v tomto případě střední sadu pneumatik, ještě dnes nikdo nepoužil.
Esteban Guttiérez se ale přece jen odhodlal k nasazení střední směsi. Z posledního místa ho to ale nedostalo. Fernando Alonso mezitím vyletěl do kačírku na výjezdu ze druhé zatáčky. Na první pohled vůz vypadá nepoškozený. Alonso bez problémů odjíždí zpět na trať.
Střední směs na poslední stint v tomto tréninku volí více jezdců. Na předních pozicích se jezdci mění dost často, momentálně se na čele usadil Sebastian Vettel - a to ani nepotřeboval měkčí směs.
Do konce zbývá deset minut. Do měřeného kola najíždí Fernando Alonso na střední směsi. Vettela překonal o desetinu sekundy.
Posledních pět minut - na trati už jsou téměř všichni. Chybí pouze Vettel a Chilton. Ten má problém na svém voze a moc toho dnes neodjel. Mechanici tvrdě pracují na jeho odstranění. Trénink pro něj samozřejmě skončil, ale do kvalifikace musí být závada odstraněna.
Vettel měl menší problém s Charlesem Picem, který ho zdržel v poslední zatáčce, a cosi na něj zapáleně gestikuloval rukou. Čas si nezlepšil. Trénink je definitivně u konce a na čele zůstal Alonso. Za ním celkem těsně Vettel a Webber.
Lewis Hamilton někde přišel k újmě, jeho levé zadní kolo je zničené, včetně pneumatiky. Nejde však o jeho chybu, ale závadu na voze či defekt.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.