Sergio Pérez a Lewis Hamilton hovoří o tlaku, který pro jezdce znamená závodní sedačka ve špičkovém týmu jakým je McLaren. Mexičan přiznal, že byl překvapen množstvím kritiky, která se na jeho hlavu snesla po závodě v Číně.
Sergio Pérez na začátku minulé sezony svými výkony v Sauberu zaujal a po oznámení přestupu Lewise Hamiltona do Mercedesu si tak vysloužil závodní sedačku v McLarenu. Od té doby však již svá dobrá umístění nezopakoval, často kolidoval a nezískával pro Sauber body. Už tehdy se ozývaly hlasy hovořící o tlaku, který pro něj bude představovat špičkový tým.
Ani začátek letošní sezony pro Mexičana nebyl moc povedený a podle odchovance McLarenu Lewise Hamiltona teď Pérez cítí tlak spojený s tak silným týmem. "Není to lehké, když na vás tým spoléhá - stejné by to bylo i zde - že bude mít oba jezdce, kteří dodají dobré výsledky. A pokud to neuděláte, pocítíte to - a Pérez vypadá jako osobnost, která to neháže za hlavu," domnívá se Hamilton.
"Řekl bych, že to pro něj bylo jednodušší, protože už v F1 závodil a ví, o čem to je, ví, jak to vypadá v první zatáčce po startu. Pro mě to bylo jiné, já jsem vůbec nevěděl, jaké to bude... Má se toho hodně co učit a McLaren mu k tomu dá všechny příležitosti. V McLarenu je obrovský tlak, vždycky tomu tak je," dodal osmadvacetiletý Brit pro Autosport.
Hamilton a Pérez v souboji na trati loni v Japonsku (foto: McLaren Mercedes)
Během víkendu v Číně Pérez při pátečních trénincích dvakrát narazil do bariéry, v sobotu se kvalifikoval na 11 místě a v závodě dojel dvanáctý. Pro McLaren tak zatím letos získal 2 body. A sám přiznal, že jej množství negativních ohlasů a kritiky snášející se na jeho osobu překvapilo.
"Rozhodně cítím ten tlak. V McLarenu každý sleduje vaše výkony při každém tréninku a v každém závodě. Byl jsem však hodně překvapen, že po třech víkendech, když jsem měl dva dobré víkendy a zmaximalizoval potenciál vozu, že jsem po špatném víkendu obdržel tolik kritiky. Myslím, že je to ale normální pro tým jako je tento," nechal se slyšet.
"Nemyslím na to a abych byl upřímný, nezajímá mě to. Jsem tu, abych dělal svou práci a udělám, co je v mých silách a to teď o víkendu i v dalších 16 víkendech, ve kterých se budu snažit odvést co nejlepší práci, jako jsem to dělal doposud," uvedl.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh řekl, že jejich pilot potřebuje být při některých příležitostech agresivnější. "Promluvili jsme si o tom," potvrzuje Pérez.
Dodává, že je však občas těžké odhadnout, kdy můžete být agresivní a kdy ne. "Když jedete jinou strategii a především hlídáte pneumatiky, nejhorší, co můžete udělat je bojovat s někým, kdo jede jinou strategii a je o dvě nebo tři sekundy rychlejší. Zničíte pneumatiky a vlastně s ním ani nebojujete, protože váš soupeř je ve skutečnosti za vámi. Je těžké najít v tom rovnováhu a rozhodnout se," upozornil třiadvacetiletý rodák z Guadalajary.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.