Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, řekl, že Sergio Pérez ví, že musí v této sezoně zlepšit svoje výkony na dráze. Šéf týmu svého jezdce vyzval, aby byl na trati tvrdší.
Sergio Pérez byl kritizován Kimim Räikkönenem a Lewisem Hamiltonem za příliš tvrdé obranné manévry v GP Číny. Mexičan nedokázal ani ve třetím závodu sezony držet krok s týmovým kolegou Buttonem. Podle Whitmarshe není ani tým ani jezdec z této situace nijak nadšený, nicméně nevidí důvod k panice.
"Sergio nebyl spokojen s výkonem, který tento víkend podal. Je to mladý jezdec a byl to pro něj těžký víkend. Až doposud jsme mu nebyli schopni dát skvělé auto. Sergio navíc stojí proti někomu, jako je Jenson, který odvádí i s vozem, který jsme našim jezdcům zatím dali, fantastickou práci," říká šéf McLarenu.
"My, jako tým, se musíme zlepšit. Zároveň budeme podporovat mladého jezdce, který má enormní množství talentu. Pokud uvážíme, jak nestálé jsou letošní pneumatiky, jaký výkon má zatím naše auto a o jak obtížný závod šlo, odvedl přijatelnou práci.
On sám však není spokojen s odvedenou prací a ani by být neměl." Martin nesouhlasí s názorem, že byl Pérez při bránění svých pozic až moc agresivní, dokonce po něm požaduje, aby byl ještě agresivnější: "Myslím, že doposud byl až moc zdvořilý, potřebuje přitvrdit.
Až doposud byl velkorysý k ostatním, kteří se jej pokusili předjet. V Číně se to zlepšilo. Sergio je ale velmi mladý v týmu s velkými zkušenostmi. Situaci analyzujeme, nezapomínejme však na to, že jeho týmový kolega odvádí fantastickou práci. Je na něj vyvíjen určitý tlak, ale určitě se nevzdá, jeho nejlepší víkend roku teprve přijde."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.