Christian Horner odmítá, že by Vettelovo počínání během Velké ceny Malajsie oslabilo jeho pozici šéfa týmu Red Bull Racing.
Ve Velké ceně Malajsie Sebastian Vettel vědomě ignoroval týmové instrukce "držet si stávající pozice", předjel svého týmového kolegu Marka Webbera a dojel si tak pro další ze svých vítězství. Ačkoliv se trojnásobný mistr světa později omluvil celému týmu, ve čtvrtek přiznal, že by nejspíš stejnou věc udělal znovu.
"V Malajsii neudělal to, co jsem po něm chtěl. Měl jsem z toho radost? Ne. Omluvil se? Ano. Poučil se z toho? Ano. Zopakoval by to? Na to odpověděl ve čtvrtek, ale souboje těchto dvou jezdců mají svou historii. Těžko jde o něco nového, trvá to už čtyři nebo pět let. Patří mezi nejúspěšnější dvojice v historii F1," prohlásil Christian Horner na tiskové konferenci.
"Je moje autorita podkopaná?" položil si Horner zásadní otázku. Sám si na ni i odpověděl: "Nemyslím si to. Tento tým jsem vedl od okamžiku, kdy Red Bull vstoupil do sportu, až po zisk tří titulů. Občas se na naší cestě objevili nějaké ty hrboly a boule, ale i tak se tým posouval kupředu."
"Nemyslím si, že by si Seb někdy myslel, že vede tento tým. Ví, že ho zaměstnáváme a ví, proč ho zaměstnáváme."
Brit prohlásil, že si nevšiml výraznější změny ve vztahu obou pilotů: "Abych byl upřímný, ve skutečnosti to v mnoha ohledech není jiné, než vztah, který spolu měli před Malajsií. Oba jsou profesionály, jsou velmi odhodlaní a talentovaní."
Šéf týmu Red Bull zároveň potvrdil, že o celé situaci dlouze hovořili s majitelem týmu Dietrichem Mateschitzem a ujasnili si své postoje k týmové režii: "Záleží na tom, co označíte za týmovou režii. Dietrich nechce, aby došlo k situaci, kdy by jeho jezdci mezi sebou nemohli bojovat. V Malajsii jsme se nebáli vzájemného souboje, báli jsme se ale důsledků tohoto souboje, opotřebení pneumatik, ztráty první a druhé pozice. Z pohledu Red Bullu chceme samozřejmě vidět souboje a vyrovnané soupeření.
Christian Horner se tedy domnívá, že nadešel čas uzavřít celou kauzu a soustředit se na boj o mistrovský titul: "Co se stalo, stalo se. Nemůžeme to změnit, nemůžeme to vrátit. Musíme se dívat dopředu, soustředit se na tento a dalších 16 závodů. Seb nedosáhl svých úspěchů proto, že by byl submisivní. Viděl příležitost, ušetřil si jednu sadu pneumatik a vítězství chtěl víc než cokoliv jiného."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.