Christian Horner odmítá, že by Vettelovo počínání během Velké ceny Malajsie oslabilo jeho pozici šéfa týmu Red Bull Racing.
Ve Velké ceně Malajsie Sebastian Vettel vědomě ignoroval týmové instrukce "držet si stávající pozice", předjel svého týmového kolegu Marka Webbera a dojel si tak pro další ze svých vítězství. Ačkoliv se trojnásobný mistr světa později omluvil celému týmu, ve čtvrtek přiznal, že by nejspíš stejnou věc udělal znovu.
"V Malajsii neudělal to, co jsem po něm chtěl. Měl jsem z toho radost? Ne. Omluvil se? Ano. Poučil se z toho? Ano. Zopakoval by to? Na to odpověděl ve čtvrtek, ale souboje těchto dvou jezdců mají svou historii. Těžko jde o něco nového, trvá to už čtyři nebo pět let. Patří mezi nejúspěšnější dvojice v historii F1," prohlásil Christian Horner na tiskové konferenci.
"Je moje autorita podkopaná?" položil si Horner zásadní otázku. Sám si na ni i odpověděl: "Nemyslím si to. Tento tým jsem vedl od okamžiku, kdy Red Bull vstoupil do sportu, až po zisk tří titulů. Občas se na naší cestě objevili nějaké ty hrboly a boule, ale i tak se tým posouval kupředu."
"Nemyslím si, že by si Seb někdy myslel, že vede tento tým. Ví, že ho zaměstnáváme a ví, proč ho zaměstnáváme."
Brit prohlásil, že si nevšiml výraznější změny ve vztahu obou pilotů: "Abych byl upřímný, ve skutečnosti to v mnoha ohledech není jiné, než vztah, který spolu měli před Malajsií. Oba jsou profesionály, jsou velmi odhodlaní a talentovaní."
Šéf týmu Red Bull zároveň potvrdil, že o celé situaci dlouze hovořili s majitelem týmu Dietrichem Mateschitzem a ujasnili si své postoje k týmové režii: "Záleží na tom, co označíte za týmovou režii. Dietrich nechce, aby došlo k situaci, kdy by jeho jezdci mezi sebou nemohli bojovat. V Malajsii jsme se nebáli vzájemného souboje, báli jsme se ale důsledků tohoto souboje, opotřebení pneumatik, ztráty první a druhé pozice. Z pohledu Red Bullu chceme samozřejmě vidět souboje a vyrovnané soupeření.
Christian Horner se tedy domnívá, že nadešel čas uzavřít celou kauzu a soustředit se na boj o mistrovský titul: "Co se stalo, stalo se. Nemůžeme to změnit, nemůžeme to vrátit. Musíme se dívat dopředu, soustředit se na tento a dalších 16 závodů. Seb nedosáhl svých úspěchů proto, že by byl submisivní. Viděl příležitost, ušetřil si jednu sadu pneumatik a vítězství chtěl víc než cokoliv jiného."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.