Christian Horner odmítá, že by Vettelovo počínání během Velké ceny Malajsie oslabilo jeho pozici šéfa týmu Red Bull Racing.
Ve Velké ceně Malajsie Sebastian Vettel vědomě ignoroval týmové instrukce "držet si stávající pozice", předjel svého týmového kolegu Marka Webbera a dojel si tak pro další ze svých vítězství. Ačkoliv se trojnásobný mistr světa později omluvil celému týmu, ve čtvrtek přiznal, že by nejspíš stejnou věc udělal znovu.
"V Malajsii neudělal to, co jsem po něm chtěl. Měl jsem z toho radost? Ne. Omluvil se? Ano. Poučil se z toho? Ano. Zopakoval by to? Na to odpověděl ve čtvrtek, ale souboje těchto dvou jezdců mají svou historii. Těžko jde o něco nového, trvá to už čtyři nebo pět let. Patří mezi nejúspěšnější dvojice v historii F1," prohlásil Christian Horner na tiskové konferenci.
"Je moje autorita podkopaná?" položil si Horner zásadní otázku. Sám si na ni i odpověděl: "Nemyslím si to. Tento tým jsem vedl od okamžiku, kdy Red Bull vstoupil do sportu, až po zisk tří titulů. Občas se na naší cestě objevili nějaké ty hrboly a boule, ale i tak se tým posouval kupředu."
"Nemyslím si, že by si Seb někdy myslel, že vede tento tým. Ví, že ho zaměstnáváme a ví, proč ho zaměstnáváme."
Brit prohlásil, že si nevšiml výraznější změny ve vztahu obou pilotů: "Abych byl upřímný, ve skutečnosti to v mnoha ohledech není jiné, než vztah, který spolu měli před Malajsií. Oba jsou profesionály, jsou velmi odhodlaní a talentovaní."
Šéf týmu Red Bull zároveň potvrdil, že o celé situaci dlouze hovořili s majitelem týmu Dietrichem Mateschitzem a ujasnili si své postoje k týmové režii: "Záleží na tom, co označíte za týmovou režii. Dietrich nechce, aby došlo k situaci, kdy by jeho jezdci mezi sebou nemohli bojovat. V Malajsii jsme se nebáli vzájemného souboje, báli jsme se ale důsledků tohoto souboje, opotřebení pneumatik, ztráty první a druhé pozice. Z pohledu Red Bullu chceme samozřejmě vidět souboje a vyrovnané soupeření.
Christian Horner se tedy domnívá, že nadešel čas uzavřít celou kauzu a soustředit se na boj o mistrovský titul: "Co se stalo, stalo se. Nemůžeme to změnit, nemůžeme to vrátit. Musíme se dívat dopředu, soustředit se na tento a dalších 16 závodů. Seb nedosáhl svých úspěchů proto, že by byl submisivní. Viděl příležitost, ušetřil si jednu sadu pneumatik a vítězství chtěl víc než cokoliv jiného."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.