Mark Webber se vrací k událostem v Malajsii a tvrdí, že letošní sezónu za Red Bull rozhodně dokončí. O té příští se teprve bude rozhodovat.
"Rozhodně toužím po dokončení této sezóny. Někteří lidé to zpochybňovali, já jsem o tom ani nepřemýšlel. Určitě chci letos závodit a dát dohromady velmi, velmi silnou sezónu a bojovat o vítězství. Pokud to děláte dostatečně dobře, může se leccos přihodit, to je tedy prvním cílem," uvádí Webber v Číně.
Smlouvu s Red Bullem vždy podepisuje na rok a nehodlá na tom nic měnit: "Další část, ano - rok po roce. Tak to je se mnou vždy, takže až přijde léto, promluvím s Dietrichem [Mateschitzem] a od toho se to bude dále odvíjet.
Pokud budu jezdit dobře a výkony budou dobré, pak se v budoucnu rozhodneme. Momentálně jde teprve o druhý či třetí závod. V kariéře jsem se v této části sezóny nikdy nerozhodoval. Samozřejmě se o tom momentálně trochu z jiných důvodů hovoří, ale já nevidím důvod, proč bych měl [teď] činit nějaká rozhodnutí ohledně budoucnosti," pokračuje zkušený Australan.
Na rozhodování o příští sezóně je podle Webbera brzy, prodloužení spolupráces Red Bullem nevylučuje (foto: Red Bull Racing)
Na otázku, zda by se něco změnilo, pokud by Red Bull zanechal týmové režie, jak tvrdí Helmut Marko (více zde), Webber odpověděl, že by to bylo "zřejmě jednodušší." Z pohledu procedur je podle něj v týmu všechno v pořádku.
Nad včerejším vysvětlením omluvy - neomluvy svého týmového kolegy se podivil: "Sebovy komentáře... to je to, co si myslí, co si myslí o tom, co se přihodilo?"
Sebastian Vettel dnes v rozhovoru s novináři navíc dodal, že si Webber jeho pomoc nezaslouží: "Marka respektuji jako pilota, ale abych byl upřímný, tak mi v minulosti moc nepomohl." Letošní duely u Red Bullu budou ještě zajímavé!
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.