Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko tvrdí, že jeho předsezónní komentáře na adresu Marka Webbera byly špatně interpretovány a v žádném případě nebyly míněny jako kritika.
Ještě před samotným startem sezony 2013 obletěly svět Formule 1 výroky Rakušana Marka, který je mnohými považován za pravou ruku majitele stáje Dietricha Mateschitze, na adresu služebně staršího pilota Red Bullu.
Marko si tehdy postěžoval, že si Australan nedokáže udržet formu po celou sezonu a že má problémy s tlakem. Webber oproti tomu zareagoval tvrzením, že zjevně není součástí Markových plánů do budoucna.
Na tuto "slovní přestřelku" znovu dala vzpomenout nedávná aféra "Multi-21," při které Sebastian Vettel úmyslně ignoroval příkazy týmu a nepřímo tak ukázal Webberovo postavení v Red Bullu.
Okamžitě se tak vyrojila celá řada spekulací a otázek ohledně budoucnosti Australana v rakouské stáji a na přetřes se dostal i onen Markův předsezónní výrok.
Teprve nedávno tak byla odhalena celá pravda, týkající se těchto komentářů. Pro španělský list El Confidential se Helmut Marko přiznal, že netušil, jaký jeho slova vzbudí poprask a celou situaci vysvětlil.
„Abych vše uvedl na pravou míru – rozhovor byl vedený v němčině,“ popisuje Marko. „Byl jsem dotázán, proč se šampionem stal Vettel a ne Mark, tak jsem se to snažil vysvětlit pomocí rozdílných faktů,“ pokračuje. „Bylo zrovna okolo Vánoc, takže má slova byla okamžitě přeložena do jiných jazyků a vypuštěna do světa.“
„Ani by mne nenapadlo, že by to mohlo být chápáno jako kritika Marka,“ trvá na svém konzultant stáje z Milton Keynes a dodává: „Mark byl vždy pilot s dobrou pověstí a vždy jsem o něm tvrdil, že když dostane do ruky dobrý vůz, dokáže vyhrát.“
Marko: Proti Webberovi nic nemám (foto: Red Bull Racing)
„Ale když on má dobré auto, tak - bohužel pro něj – ho má i Vettel. Takže za těchto okolností to pro něj musí být psychicky velice těžké,“ připouští. „Oproti tomu - ten časopis se snažil říci, že mám něco proti Markovi,“ odmítá Marko.
Ironií ovšem je, že magazín, který onen inkriminovaný článek uveřejnil, byl interní časopis Red Bullu – Red Bulletin.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.