Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko tvrdí, že jeho předsezónní komentáře na adresu Marka Webbera byly špatně interpretovány a v žádném případě nebyly míněny jako kritika.
Ještě před samotným startem sezony 2013 obletěly svět Formule 1 výroky Rakušana Marka, který je mnohými považován za pravou ruku majitele stáje Dietricha Mateschitze, na adresu služebně staršího pilota Red Bullu.
Marko si tehdy postěžoval, že si Australan nedokáže udržet formu po celou sezonu a že má problémy s tlakem. Webber oproti tomu zareagoval tvrzením, že zjevně není součástí Markových plánů do budoucna.
Na tuto "slovní přestřelku" znovu dala vzpomenout nedávná aféra "Multi-21," při které Sebastian Vettel úmyslně ignoroval příkazy týmu a nepřímo tak ukázal Webberovo postavení v Red Bullu.
Okamžitě se tak vyrojila celá řada spekulací a otázek ohledně budoucnosti Australana v rakouské stáji a na přetřes se dostal i onen Markův předsezónní výrok.
Teprve nedávno tak byla odhalena celá pravda, týkající se těchto komentářů. Pro španělský list El Confidential se Helmut Marko přiznal, že netušil, jaký jeho slova vzbudí poprask a celou situaci vysvětlil.
„Abych vše uvedl na pravou míru – rozhovor byl vedený v němčině,“ popisuje Marko. „Byl jsem dotázán, proč se šampionem stal Vettel a ne Mark, tak jsem se to snažil vysvětlit pomocí rozdílných faktů,“ pokračuje. „Bylo zrovna okolo Vánoc, takže má slova byla okamžitě přeložena do jiných jazyků a vypuštěna do světa.“
„Ani by mne nenapadlo, že by to mohlo být chápáno jako kritika Marka,“ trvá na svém konzultant stáje z Milton Keynes a dodává: „Mark byl vždy pilot s dobrou pověstí a vždy jsem o něm tvrdil, že když dostane do ruky dobrý vůz, dokáže vyhrát.“
Marko: Proti Webberovi nic nemám (foto: Red Bull Racing)
„Ale když on má dobré auto, tak - bohužel pro něj – ho má i Vettel. Takže za těchto okolností to pro něj musí být psychicky velice těžké,“ připouští. „Oproti tomu - ten časopis se snažil říci, že mám něco proti Markovi,“ odmítá Marko.
Ironií ovšem je, že magazín, který onen inkriminovaný článek uveřejnil, byl interní časopis Red Bullu – Red Bulletin.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.