Bývalý pilot F1 Alexander Wurz tvrdí, že by se Mark Webber měl sžít s pozicí týmové dvojky u Red Bullu. Vyjadřuje se také k situaci u Mercedesu - upřednostňuje Lewise Hamiltona před Nicem Rosbergem?
Jacques Villeneuve po událostech v Malajsii uvedl, že Red Bull má jasně určenou jedničku - Sebastiana Vettela. Podle Wurze by Webber měl toto postavení pilotů Red Bullu akceptovat.
"Dostává výplatu o dvouciferném počtu milionů, aby se s touto bolestí vyrovnal. Pokud věří, že by mu jiný tým posloužil lépe, pak by se s nimi měl rozloučit. Momentálně si však myslím, že tu hořkou pilulku spolkne," popisuje Wurz pro Spox.
"Nakonec je u týmu, s nímž může oslavovat úspěchy. Pokud bude mít štěstí a Vettel nikoliv, mohl by dokonce vyhrát titul. Jinak hraje druhé housle, vydělává dobré peníze a je jednou z hvězd představení. Jednoduché!" pokračuje bývalý jezdec Williamsu.
Vyjadřuje se i na adresu Mercedesu. Upřednostňuje Lewise Hamiltona? "Myslím, že ne. Rosberg se svým managementem žádali hned o vysvětlení, zda je pořadí dáno či zda šlo o spontánní rozhodnutí na základě logiky. Brawn možná nemyslel na třenice a nedorozumění, které mohlo vyvstat."
Webber by měl být podle Wurze i přes svou pozici pilota číslo dvě spokojený (foto: Red Bull Racing)
Na rozdíl od Wurze má však v otázce preferencí německého týmu jasno jiný pilot - Allan McNish. "I když to není oficiální, rozhodně se silně soustředí na Hamiltona jako na svého hlavního kandidáta na titul. Otevřeli mu svou náruč, kterou o něj momentálně celkem dobře pečují," cituje jeho slova BBC.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.