Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali nemá úplně jasno v tom, jak je na tom jejich vůz F138 s rychlostí ve srovnání se svými soupeři.
Příčinou jsou rychle se opotřebovávající pneumatiky a déšť, který zasáhl do obou závodních víkendů v úvodu letošní sezóny. Ani jedna kvalifikace, v níž vozy nastupují se stejným množstvím paliva, se neodjela za sucha.
V Austrálii, kde Ferrari obsadilo třetí a čtvrté místo s více než sekundovou ztrátou na Red Bull, pršelo v první části kvalifikace, v Malajsii přišla sprcha pro změnu v závěru. I tam pilotům Scuderie scházela na mistrovskou rakouskou stáj jedna sekunda, resp. Felipemu Massovi 0,913 s a Fernandovi Alonsovi 1,053 sekundy.
V závodech však Ferrari mělo rychlost výbornou: v Melbourne držel Alonso nejlepší tempo, v Sepangu Massa zaostával za Vettelem průměrně jen kolem 0,13 s. Domenicali proto zatím netuší, jak je na tom Ferrari přesně ve srovnání s ostatními, jasno má ale v tom, kdo je nejrychlejší: Red Bull.
"Nevím přesně, jak na tom jsme, ale určitě budeme mít lídry v dosahu. Jsou tratě, kde naše auto bude podávat lepší výkon, a jisté okruhy, kde si povedou ostatní lépe než my. Red Bull je z mého pohledu momentálně nejsilnější, ale uvidíme," uvádí šéf Ferrari.
Fernandovi Alonsovi jubilejní 200. velká cena nevyšla - kvůli poškození předního křídla a chybnému rozhodnutí setrvat na dráze skončil již ve druhém kole (foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali přesto věří, že si to se svými největšími soupeři letos budou moci rozdat o titul: "Mercedes učinil pokrok, Lotus je velmi konkurenceschopný. Bude to zajímavá a vyzývající sezóna, ale bezpochyby tam [vpředu] budeme."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.