Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali nemá úplně jasno v tom, jak je na tom jejich vůz F138 s rychlostí ve srovnání se svými soupeři.
Příčinou jsou rychle se opotřebovávající pneumatiky a déšť, který zasáhl do obou závodních víkendů v úvodu letošní sezóny. Ani jedna kvalifikace, v níž vozy nastupují se stejným množstvím paliva, se neodjela za sucha.
V Austrálii, kde Ferrari obsadilo třetí a čtvrté místo s více než sekundovou ztrátou na Red Bull, pršelo v první části kvalifikace, v Malajsii přišla sprcha pro změnu v závěru. I tam pilotům Scuderie scházela na mistrovskou rakouskou stáj jedna sekunda, resp. Felipemu Massovi 0,913 s a Fernandovi Alonsovi 1,053 sekundy.
V závodech však Ferrari mělo rychlost výbornou: v Melbourne držel Alonso nejlepší tempo, v Sepangu Massa zaostával za Vettelem průměrně jen kolem 0,13 s. Domenicali proto zatím netuší, jak je na tom Ferrari přesně ve srovnání s ostatními, jasno má ale v tom, kdo je nejrychlejší: Red Bull.
"Nevím přesně, jak na tom jsme, ale určitě budeme mít lídry v dosahu. Jsou tratě, kde naše auto bude podávat lepší výkon, a jisté okruhy, kde si povedou ostatní lépe než my. Red Bull je z mého pohledu momentálně nejsilnější, ale uvidíme," uvádí šéf Ferrari.
Fernandovi Alonsovi jubilejní 200. velká cena nevyšla - kvůli poškození předního křídla a chybnému rozhodnutí setrvat na dráze skončil již ve druhém kole (foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali přesto věří, že si to se svými největšími soupeři letos budou moci rozdat o titul: "Mercedes učinil pokrok, Lotus je velmi konkurenceschopný. Bude to zajímavá a vyzývající sezóna, ale bezpochyby tam [vpředu] budeme."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce