Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali nemá úplně jasno v tom, jak je na tom jejich vůz F138 s rychlostí ve srovnání se svými soupeři.
Příčinou jsou rychle se opotřebovávající pneumatiky a déšť, který zasáhl do obou závodních víkendů v úvodu letošní sezóny. Ani jedna kvalifikace, v níž vozy nastupují se stejným množstvím paliva, se neodjela za sucha.
V Austrálii, kde Ferrari obsadilo třetí a čtvrté místo s více než sekundovou ztrátou na Red Bull, pršelo v první části kvalifikace, v Malajsii přišla sprcha pro změnu v závěru. I tam pilotům Scuderie scházela na mistrovskou rakouskou stáj jedna sekunda, resp. Felipemu Massovi 0,913 s a Fernandovi Alonsovi 1,053 sekundy.
V závodech však Ferrari mělo rychlost výbornou: v Melbourne držel Alonso nejlepší tempo, v Sepangu Massa zaostával za Vettelem průměrně jen kolem 0,13 s. Domenicali proto zatím netuší, jak je na tom Ferrari přesně ve srovnání s ostatními, jasno má ale v tom, kdo je nejrychlejší: Red Bull.
"Nevím přesně, jak na tom jsme, ale určitě budeme mít lídry v dosahu. Jsou tratě, kde naše auto bude podávat lepší výkon, a jisté okruhy, kde si povedou ostatní lépe než my. Red Bull je z mého pohledu momentálně nejsilnější, ale uvidíme," uvádí šéf Ferrari.
Fernandovi Alonsovi jubilejní 200. velká cena nevyšla - kvůli poškození předního křídla a chybnému rozhodnutí setrvat na dráze skončil již ve druhém kole (foto: Scuderia Ferrari)
Domenicali přesto věří, že si to se svými největšími soupeři letos budou moci rozdat o titul: "Mercedes učinil pokrok, Lotus je velmi konkurenceschopný. Bude to zajímavá a vyzývající sezóna, ale bezpochyby tam [vpředu] budeme."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.