O možném konci Marka Webbera v Red Bullu, potažmo ve Formuli 1, se spekuluje již hezkých pár let. Ovšem po VC Malajsie tyto dohady nabraly zcela nový rozměr.
Okamžitě po závodě se objevila celá řada spekulací, že smlouva australského pilota již po sezoně nebude obnovena a na jeho místo poskočí jeden z dvojice mladíků z Toro Roso, čí případně někdo jiný. Co by v takovém případě bylo s 36letým Webberem?
Podle Motor-Total.com obdržel australský pilot nabídku od německého výrobce sportovních vozů Porsche. Tato Stuttgartská automobilka totiž v současné době vyvíjí vlastní prototyp třídy LMP1, se kterým by se roku 2014 ráda zúčastnila slavného 24 hodinového závodu v Le Mans, jakožto jednoho z podniků mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC).
Porsche má v současnosti 10 stabilních továrních pilotů, ovšem pouze Timo Bernhard a Romain Dumas mají jisté zkušenosti s pilotováním těch nejrychlejších prototypů. Oba totiž v nedávné minulosti hájili barvy sesterského Audi.
Oproti tomu pro Webbera by vytrvalostní závody v rychlých prototypech nebyly žádnou novinkou. Před svým vstupem do F1 v roce 2002 totiž Australan nastupoval ve službách Mercedesu v sérii FIA GT a dvakrát si vyzkoušel i start v Le Mans.
Avšak na svůj poslední start ve slavném francouzském závodě dozajista nebude rád vzpomínat. Psal se tehdy rok 1999 a Mercedes na okruh Circuit de la Sarthe přivezl nový model CLR, který (jak se později ukázalo) měl vážné aerodynamické nedostatky.
V kvalifikaci se totiž auto i s Webber za volantem při rychlosti přes 300 km/h nadzvedlo a doslova vzlétlo. Ve vzduchu se pak ještě několikrát otočilo a skončilo mimo trať. Webber vyvázl nezraněn.
Ovšem poté, co při zahřívací jízdě zažil ještě jeden podobný incident, odmítl Australan tento vůz dále řídit. A po další totožné nehodě, kterou v závodě předvedl Peter Dumbreck v sesterském voze, se Mercedes rozhodl všechny zbylé vozy z bezpečnostních důvodů stáhnout.
Mezi Vettelem a Webberem to skřípe čím dál víc (foto: Red Bull Racing)
Pokud by se Webber přenesl přes tuto hořkou zkušenost a skutečně usedl do kokpitu nového prototypu Porsche, mohl by zde narazit i na starého známého. Dalším pilotem v hledáčku německé automobilky je totiž Nick Heidfeld, v současnosti působící v týmu Rebellion v LMP1, který s Australanem působil u Williamsu v roce 2005.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.