O možném konci Marka Webbera v Red Bullu, potažmo ve Formuli 1, se spekuluje již hezkých pár let. Ovšem po VC Malajsie tyto dohady nabraly zcela nový rozměr.
Okamžitě po závodě se objevila celá řada spekulací, že smlouva australského pilota již po sezoně nebude obnovena a na jeho místo poskočí jeden z dvojice mladíků z Toro Roso, čí případně někdo jiný. Co by v takovém případě bylo s 36letým Webberem?
Podle Motor-Total.com obdržel australský pilot nabídku od německého výrobce sportovních vozů Porsche. Tato Stuttgartská automobilka totiž v současné době vyvíjí vlastní prototyp třídy LMP1, se kterým by se roku 2014 ráda zúčastnila slavného 24 hodinového závodu v Le Mans, jakožto jednoho z podniků mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC).
Porsche má v současnosti 10 stabilních továrních pilotů, ovšem pouze Timo Bernhard a Romain Dumas mají jisté zkušenosti s pilotováním těch nejrychlejších prototypů. Oba totiž v nedávné minulosti hájili barvy sesterského Audi.
Oproti tomu pro Webbera by vytrvalostní závody v rychlých prototypech nebyly žádnou novinkou. Před svým vstupem do F1 v roce 2002 totiž Australan nastupoval ve službách Mercedesu v sérii FIA GT a dvakrát si vyzkoušel i start v Le Mans.
Avšak na svůj poslední start ve slavném francouzském závodě dozajista nebude rád vzpomínat. Psal se tehdy rok 1999 a Mercedes na okruh Circuit de la Sarthe přivezl nový model CLR, který (jak se později ukázalo) měl vážné aerodynamické nedostatky.
V kvalifikaci se totiž auto i s Webber za volantem při rychlosti přes 300 km/h nadzvedlo a doslova vzlétlo. Ve vzduchu se pak ještě několikrát otočilo a skončilo mimo trať. Webber vyvázl nezraněn.
Ovšem poté, co při zahřívací jízdě zažil ještě jeden podobný incident, odmítl Australan tento vůz dále řídit. A po další totožné nehodě, kterou v závodě předvedl Peter Dumbreck v sesterském voze, se Mercedes rozhodl všechny zbylé vozy z bezpečnostních důvodů stáhnout.
Mezi Vettelem a Webberem to skřípe čím dál víc (foto: Red Bull Racing)
Pokud by se Webber přenesl přes tuto hořkou zkušenost a skutečně usedl do kokpitu nového prototypu Porsche, mohl by zde narazit i na starého známého. Dalším pilotem v hledáčku německé automobilky je totiž Nick Heidfeld, v současnosti působící v týmu Rebellion v LMP1, který s Australanem působil u Williamsu v roce 2005.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.