O možném konci Marka Webbera v Red Bullu, potažmo ve Formuli 1, se spekuluje již hezkých pár let. Ovšem po VC Malajsie tyto dohady nabraly zcela nový rozměr.
Okamžitě po závodě se objevila celá řada spekulací, že smlouva australského pilota již po sezoně nebude obnovena a na jeho místo poskočí jeden z dvojice mladíků z Toro Roso, čí případně někdo jiný. Co by v takovém případě bylo s 36letým Webberem?
Podle Motor-Total.com obdržel australský pilot nabídku od německého výrobce sportovních vozů Porsche. Tato Stuttgartská automobilka totiž v současné době vyvíjí vlastní prototyp třídy LMP1, se kterým by se roku 2014 ráda zúčastnila slavného 24 hodinového závodu v Le Mans, jakožto jednoho z podniků mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC).
Porsche má v současnosti 10 stabilních továrních pilotů, ovšem pouze Timo Bernhard a Romain Dumas mají jisté zkušenosti s pilotováním těch nejrychlejších prototypů. Oba totiž v nedávné minulosti hájili barvy sesterského Audi.
Oproti tomu pro Webbera by vytrvalostní závody v rychlých prototypech nebyly žádnou novinkou. Před svým vstupem do F1 v roce 2002 totiž Australan nastupoval ve službách Mercedesu v sérii FIA GT a dvakrát si vyzkoušel i start v Le Mans.
Avšak na svůj poslední start ve slavném francouzském závodě dozajista nebude rád vzpomínat. Psal se tehdy rok 1999 a Mercedes na okruh Circuit de la Sarthe přivezl nový model CLR, který (jak se později ukázalo) měl vážné aerodynamické nedostatky.
V kvalifikaci se totiž auto i s Webber za volantem při rychlosti přes 300 km/h nadzvedlo a doslova vzlétlo. Ve vzduchu se pak ještě několikrát otočilo a skončilo mimo trať. Webber vyvázl nezraněn.
Ovšem poté, co při zahřívací jízdě zažil ještě jeden podobný incident, odmítl Australan tento vůz dále řídit. A po další totožné nehodě, kterou v závodě předvedl Peter Dumbreck v sesterském voze, se Mercedes rozhodl všechny zbylé vozy z bezpečnostních důvodů stáhnout.
Mezi Vettelem a Webberem to skřípe čím dál víc (foto: Red Bull Racing)
Pokud by se Webber přenesl přes tuto hořkou zkušenost a skutečně usedl do kokpitu nového prototypu Porsche, mohl by zde narazit i na starého známého. Dalším pilotem v hledáčku německé automobilky je totiž Nick Heidfeld, v současnosti působící v týmu Rebellion v LMP1, který s Australanem působil u Williamsu v roce 2005.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.