Jacques Villeneuve si vzal na mušku Sebastiana Vettela: jeho chování v Malajsii popsal jako hloupé a přirovnává jej s tím, co zažíval jeho otec Gilles před svou smrtí s Didierem Pironim.
Vettel v Malajsii ignoroval pokyn týmu, který se obával o výdrž pneumatik a umístění na stupních vítězů, aby nepředjížděl svého týmového kolegu Marka Webbera.
Villeneuve poukazuje na podobný incident, k němuž došlo u Ferrari mezi jeho otcem a Pironim, jenž v roce 1982 vyhrál v Imole. Gilles poté zahynul v Zolderu, když se snažil překonat Pironiho kvalifikační čas.
Podle Kanaďana bylo Vettelovo ignorování týmové režie v Sepangu "zkrátka zcela špatné" a Webber na to jednoduše nezapomene.
"Je jednoduché se vymlouvat, ale Vettel nakonec získal vítězství a body. Mark nemá nic. Bylo to úmyslné rozhodnutí Vettela," kritizuje Villeneuve. "Tým vám dává smlouvu a platí vám peníze, takže děláte, co vám říká. Je to velmi jednoduché."
Sebastian Vettel vítězí ve Velké ceně Malajsie 2013 (foto: Red Bull Racing)
"Ignorace je zkrátka úplně špatná. Nejlepším příkladem je můj otec a Didier Pironi. Jen se podívejte, jaké to způsobilo problémy. [Vettelovo] chování bylo prostě hloupé. Taková negativní energie týmu nepomůže.
Pokud teď bude potřebovat pomoc od Marka, nemůže si být jistý tím, že ji dostane," dodává bývalý mistr světa pro Auto Bild.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.