Jacques Villeneuve si vzal na mušku Sebastiana Vettela: jeho chování v Malajsii popsal jako hloupé a přirovnává jej s tím, co zažíval jeho otec Gilles před svou smrtí s Didierem Pironim.
Vettel v Malajsii ignoroval pokyn týmu, který se obával o výdrž pneumatik a umístění na stupních vítězů, aby nepředjížděl svého týmového kolegu Marka Webbera.
Villeneuve poukazuje na podobný incident, k němuž došlo u Ferrari mezi jeho otcem a Pironim, jenž v roce 1982 vyhrál v Imole. Gilles poté zahynul v Zolderu, když se snažil překonat Pironiho kvalifikační čas.
Podle Kanaďana bylo Vettelovo ignorování týmové režie v Sepangu "zkrátka zcela špatné" a Webber na to jednoduše nezapomene.
"Je jednoduché se vymlouvat, ale Vettel nakonec získal vítězství a body. Mark nemá nic. Bylo to úmyslné rozhodnutí Vettela," kritizuje Villeneuve. "Tým vám dává smlouvu a platí vám peníze, takže děláte, co vám říká. Je to velmi jednoduché."
Sebastian Vettel vítězí ve Velké ceně Malajsie 2013 (foto: Red Bull Racing)
"Ignorace je zkrátka úplně špatná. Nejlepším příkladem je můj otec a Didier Pironi. Jen se podívejte, jaké to způsobilo problémy. [Vettelovo] chování bylo prostě hloupé. Taková negativní energie týmu nepomůže.
Pokud teď bude potřebovat pomoc od Marka, nemůže si být jistý tím, že ji dostane," dodává bývalý mistr světa pro Auto Bild.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.