Alonso o Malajsii: Měli jsme ohromnou smůlu, mohli jsme bojovat o vítězství

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 28. března 2013 06:20
Sdílej:

Ferrari má podle Fernanda Alonsa dobrou rychlost a věří, že nebýt obrovské smůly v úvodu Velké ceny Malajsie, mohli bojovat s Red Bully o vítězství.

"Myslím, že jsme měli dobré auto a že jsme nebyli příliš daleko od rychlosti Red Bullu, obzvlášť v závodě. V Malajsii neprožívali nejjednodušší víkend. V Austrálii byli velmi silní, první a druzí ve všech trénincích, první a druzí v kvalifikaci - byli velmi dobří a rychlí. Také Lotus byl v Austrálii velmi konzistentní, to víme," řekl Alonso.

"Ale v Malajsii nebyl nikdo obzvlášť rychlý. Myslím, že jsme skutečně mohli bojovat o vítězství s Red Bully, proč ne? Ale z televize to samozřejmě jde těžko poznat," pokračuje Alonso, který po chybném rozhodnutí zůstat na dráze s poškozeným křídlem skončil mimo trať už na začátku druhého kola.

Ferrari podle něj musí zrychlit v kvalifikaci za sucha: "Víme, že nám nějaká výkonnost u vozu chybí. Q2 má větší vypovídací hodnotu, protože v Q3 pršelo - a v Q3 v Austrálii jsme jezdili na suchých pneumatikách po mokré dráze, takže jsme zatím neviděli normální Q3. Poslední referencí tedy byla Q2 v Malajsii - a v ní nám scházelo šest desetin na Rosberga.

Určitě nám tedy trochu rychlosti schází. V Číně a v Bahrajnu se tento odstup budeme snažit stáhnout. Máme teď tři týdny na práci v továrně a přípravu nějakých dílů. Budou na tom pracovat všichni, ale snad se nám podaří učinit větší pokrok než ostatním," doufá Španěl.

Ferrari má podle Fernanda Alonsa v závodech dobrou rychlost, v Malajsii mohli bojovat o vítězství(foto: Scuderia Ferrari)

Poté se vrací ke svému incidentu po startu v Sepangu: "Dotkli jsme se předním křídlem Sebastiana. Byl to velmi, velmi drobný dotek, ale stačil na velké poškození předního křídla. Ten incident, to byla podle mě ohromná smůla. Pak jsme spolu v prvním kole neustále hovořili rádiem.

Auto se chovalo v prvních dvou sektorech víceméně OK a z televize tým viděl poškození předního křídla. Věděli jsme však, že ve třetím či ve čtvrtém kole budeme přezouvat na suché pneumatiky, pokud bychom se tedy dostali do toho kola, pak bychom ušetřili 20 nebo 30 sekund v závodě.

Takže jsme si v tu chvíli řekli, že možná vypadá OK: nebudete mít takovou výkonnost předního křídla, jakou byste očekávali, ale v dalším kole uvidíme, jak se tento problém vyvine, a možná učiníme rozhodnutí.

Žel na zadní rovince křídlo upadlo a začali jsme pozorovat jiskření od podlahy a větší poškození - v tu chvíli jsme byli pět sekund od nájezdu do boxů a nezvládli jsme to. Pak na další rovince křídlo upadlo a dostalo se pod vůz, nedalo se s ním zatočit. Takže se pokazilo hodně věcí. Rozhodnutí mohou být dobrá či špatná, s odstupem se velmi snadno říká, co bylo nejlepší."

Žel závod pro něj po "ohromné smůle" skončil již ve druhém kole(foto: Pirelli)

"Myslím si ale, že šlo o velmi nešťastnou kombinaci událostí. V Austrálii došlo v Q1 k tolika haváriím, lidé vyjížděli mimo při nájezdu na rošt zde a nic se nestalo. My jsme se dotkli v rychlosti 10 km/hod a neměli jsme ani to štěstí, že by se křídlo utrhlo - zůstalo uchyceno napůl, kvůli čemuž jsme havarovali po prvním kole. Tohle je fakt. Může to být špatné či dobré rozhodnutí, to se vždy ukáže až později, určitě tam ale byl faktor smůly.

Když se na ten incident podívám nyní, byla to určitě špatné rozhodnutí. V danou chvíli ale bylo riskantní, mohlo však jít o správnou věc. Kdo ví? Pokud by nedošlo k té nešťastné kombinaci a my bychom zastavili ve třetím kole, vyměnili pneumatiky a nos a vyhráli bychom závod, pak bychom byli hrdinové," dodává Alonso.

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.