Nevýkonný ředitel a akcionář Mercedesu Niki Lauda po Velké ceně Malajsie zkritizoval instrukce Rosse Brawna, který nedovolil Nicovi Rosbergovi předjet Lewise Hamiltona. Toto Wolff se ho však zastává.
"Ze sportovního hlediska to bylo špatné. Měli ho [Rosberga] nechat jet. Musíme si promluvit s Rossem, pokud tohle má být strategie, která bude od nynějška využívána," cituje Laudu britské Times.
Těmito slovy pouze přiložil do ohně spekulací o konci Brawna po příchodu Paddyho Lowea z McLarenu. Druhý z šéfů Mercedesu Toto Wolff sice přiznal, že týmová režie pro podívanou není nikterak skvělou věcí, Brawna však podpořil.
"Nedošlo k žádné kontroverzi," řekl Wolff. "Oba piloti měli trochu problémy s palivem a my jsme si nebyli jistí, jestli s nimi dojedeme až do cíle a obě jsme na problém upozornili. Nico ukázal, že je fantastickým týmovým hráčem a držel pozici. Udělali bychom to i v opačném případě."
"Není to ze sportovního hlediska perfektní, lidé tohle vidět nechtějí a já si to taky nepřeji vidět, ale někdy musíte vydat pokyn a učinit rozhodnutí - a Ross to udělal. Bylo to kvůli týmu, aby získal třetí a čtvrté místo, ale ze sportovního pohledu to určitě fantastické nebylo," přiznává.
Lewis Hamilton ani Nico Rosberg po závodě v Malajsii moc spokojení nebyli(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na dotaz, zda by Rosberg mohl v závěru ještě zatopit Red Bullům, Wolff odkazuje na Brawna, který měl data potřebná pro rozhodnutí: "Z vnějšku to je velmi těžké, i pro mne. Nemám program a software a tohle je mnohem složitější, než jen říci: 'Ano, mohli jsme je nahánět.'
Mohlo to skončit nakonec u slz, a pak byste byli skutečně idioti. Buďme tedy zkrátka spokojení s tím, že jsme nakonec získali třetí a čtvrté místo," dodává Wolff, který před letošní sezónou přišel k Mercedesu z Williamsu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.