Nevýkonný ředitel a akcionář Mercedesu Niki Lauda po Velké ceně Malajsie zkritizoval instrukce Rosse Brawna, který nedovolil Nicovi Rosbergovi předjet Lewise Hamiltona. Toto Wolff se ho však zastává.
"Ze sportovního hlediska to bylo špatné. Měli ho [Rosberga] nechat jet. Musíme si promluvit s Rossem, pokud tohle má být strategie, která bude od nynějška využívána," cituje Laudu britské Times.
Těmito slovy pouze přiložil do ohně spekulací o konci Brawna po příchodu Paddyho Lowea z McLarenu. Druhý z šéfů Mercedesu Toto Wolff sice přiznal, že týmová režie pro podívanou není nikterak skvělou věcí, Brawna však podpořil.
"Nedošlo k žádné kontroverzi," řekl Wolff. "Oba piloti měli trochu problémy s palivem a my jsme si nebyli jistí, jestli s nimi dojedeme až do cíle a obě jsme na problém upozornili. Nico ukázal, že je fantastickým týmovým hráčem a držel pozici. Udělali bychom to i v opačném případě."
"Není to ze sportovního hlediska perfektní, lidé tohle vidět nechtějí a já si to taky nepřeji vidět, ale někdy musíte vydat pokyn a učinit rozhodnutí - a Ross to udělal. Bylo to kvůli týmu, aby získal třetí a čtvrté místo, ale ze sportovního pohledu to určitě fantastické nebylo," přiznává.
Lewis Hamilton ani Nico Rosberg po závodě v Malajsii moc spokojení nebyli(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na dotaz, zda by Rosberg mohl v závěru ještě zatopit Red Bullům, Wolff odkazuje na Brawna, který měl data potřebná pro rozhodnutí: "Z vnějšku to je velmi těžké, i pro mne. Nemám program a software a tohle je mnohem složitější, než jen říci: 'Ano, mohli jsme je nahánět.'
Mohlo to skončit nakonec u slz, a pak byste byli skutečně idioti. Buďme tedy zkrátka spokojení s tím, že jsme nakonec získali třetí a čtvrté místo," dodává Wolff, který před letošní sezónou přišel k Mercedesu z Williamsu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.