Fernando Alonso i Felipe Massa jsou po dnešních dvou trénincích s vozem F138 spokojeni. Klíčové podle nich bude chování pneumatik, proto budou večer analyzovat dnešní data.
Felipe Massa, jenž ve druhém tréninku předvedl třetí nejrychlejší čas, hodnotí: "Celkově to byl dobrý den, i když ke konci druhého tréninku začalo pršet, což nás stále nějaký cenný čas při porovnávání dvou směsí na dlouhých jízdách."
"Auto se chovalo v obou trénincích dobře, a co se týče pneumatik, které sem Pirelli přivezlo, cítil jsem se mnohem lépe na středně-tvrdých, které jsme používali už v Austrálii," uvádí Brazilec na účet pneumatik.
"Nyní je před námi dlouhý večer, kdy budeme pracovat na porozumění skutečnému chování pneumatik, protože jsou rozhodně tím, co způsobuje rozdíly a co nás může učinit konkurenceschopnějšími v přípravě jak na kvalifikaci, tak i na závod," uvědomuje si, jak důležité bude "černé zlato."
Felipe Massa na tvrdé směsi, kterou Pirelli nově značí oranžovou barvou (foto: Scuderia Ferrari)
Jeho týmový kolega Fernando Alonso je po pátku s vozem velmi spokojený: "Dnes auto fungovalo dobře za všech podmínek - to je pro nás velmi dobrou zprávou. Tento okruh má pro vyhodnocování výkonnosti vozu větší vypovídací hodnotu než Austrálie, proto zde dnes bylo důležité pochopit, zda pozitivní pocity ze zimy nebyly pouhou iluzí.
"Při mém kole na středně-tvrdých pneumatikách jsem neměl to správné vyvážení, jinak bych se dokázal zlepšit, jak se mi to povedlo na tvrdých, a zřejmě bych skončil v "první řadě. Nyní si musíme počkat na to, jak to půjde zítra, kdy může začít kdykoliv pršet na trati, jež se vyznačuje podstatně vyšší degradací než Melbourne.
Vzhledem k pravděpodobně vysokému počtu zastávek může být výhodou auto, které funguje lépe v závodě než v kvalifikaci. Zítra se však pokusíme odvést to nejlepší a umístit se v první řadě, protože start, strategie a zastávky v boxech budou jako obvykle klíčové," upozorňuje Alonso.
Fernando Alonso spokojený s tím, že jeho vůz fungoval dnes za všech podmínek(foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel Pat Fry k pátečnímu programu Ferrari říká: "Dnešní déšť zkomplikoval náš program, ale celkově šlo o pozitivní pátek. Jak jsme viděli v Austrálii, i zde bude klíčovým faktorem chování pneumatik. Obvykle na této trati potřebujete o jednu zastávku více, ale na to je stále ještě brzy."
"Tento večer provedeme komplexní analýzu dat, protože déšť dorazil v ten nejméně vhodný okamžik, přesně ve chvíli, kdy Fernando a Felipe prováděli srovnávání dvou směsí.
Dopoledne se nám podařilo dokončit naše plánované programy, přičemž jsme maximálně využili lepších podmínek pro nalezení ideálního nastavení u obou aut. Poté, co jsme vyzkoušeli různé kombinace, si myslíme, že víme, jakým směrem se ubírat v zítřejší kvalifikaci," dodává Fry.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.