Fernando Alonso i Felipe Massa jsou po dnešních dvou trénincích s vozem F138 spokojeni. Klíčové podle nich bude chování pneumatik, proto budou večer analyzovat dnešní data.
Felipe Massa, jenž ve druhém tréninku předvedl třetí nejrychlejší čas, hodnotí: "Celkově to byl dobrý den, i když ke konci druhého tréninku začalo pršet, což nás stále nějaký cenný čas při porovnávání dvou směsí na dlouhých jízdách."
"Auto se chovalo v obou trénincích dobře, a co se týče pneumatik, které sem Pirelli přivezlo, cítil jsem se mnohem lépe na středně-tvrdých, které jsme používali už v Austrálii," uvádí Brazilec na účet pneumatik.
"Nyní je před námi dlouhý večer, kdy budeme pracovat na porozumění skutečnému chování pneumatik, protože jsou rozhodně tím, co způsobuje rozdíly a co nás může učinit konkurenceschopnějšími v přípravě jak na kvalifikaci, tak i na závod," uvědomuje si, jak důležité bude "černé zlato."
Felipe Massa na tvrdé směsi, kterou Pirelli nově značí oranžovou barvou (foto: Scuderia Ferrari)
Jeho týmový kolega Fernando Alonso je po pátku s vozem velmi spokojený: "Dnes auto fungovalo dobře za všech podmínek - to je pro nás velmi dobrou zprávou. Tento okruh má pro vyhodnocování výkonnosti vozu větší vypovídací hodnotu než Austrálie, proto zde dnes bylo důležité pochopit, zda pozitivní pocity ze zimy nebyly pouhou iluzí.
"Při mém kole na středně-tvrdých pneumatikách jsem neměl to správné vyvážení, jinak bych se dokázal zlepšit, jak se mi to povedlo na tvrdých, a zřejmě bych skončil v "první řadě. Nyní si musíme počkat na to, jak to půjde zítra, kdy může začít kdykoliv pršet na trati, jež se vyznačuje podstatně vyšší degradací než Melbourne.
Vzhledem k pravděpodobně vysokému počtu zastávek může být výhodou auto, které funguje lépe v závodě než v kvalifikaci. Zítra se však pokusíme odvést to nejlepší a umístit se v první řadě, protože start, strategie a zastávky v boxech budou jako obvykle klíčové," upozorňuje Alonso.
Fernando Alonso spokojený s tím, že jeho vůz fungoval dnes za všech podmínek(foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel Pat Fry k pátečnímu programu Ferrari říká: "Dnešní déšť zkomplikoval náš program, ale celkově šlo o pozitivní pátek. Jak jsme viděli v Austrálii, i zde bude klíčovým faktorem chování pneumatik. Obvykle na této trati potřebujete o jednu zastávku více, ale na to je stále ještě brzy."
"Tento večer provedeme komplexní analýzu dat, protože déšť dorazil v ten nejméně vhodný okamžik, přesně ve chvíli, kdy Fernando a Felipe prováděli srovnávání dvou směsí.
Dopoledne se nám podařilo dokončit naše plánované programy, přičemž jsme maximálně využili lepších podmínek pro nalezení ideálního nastavení u obou aut. Poté, co jsme vyzkoušeli různé kombinace, si myslíme, že víme, jakým směrem se ubírat v zítřejší kvalifikaci," dodává Fry.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.