Felipe Massa vyjádřil opatrné obavy, že se po úvodním austraském závodě opět začíná v týmu řadit na pomyslnou týmovou dvojku.
Navzdory tomu, že brazilský jezdec startoval před Fernandem Alonsem a udržel se před ním i během závodu. O lepší výsledek jej připravila strategie druhého kola zastávek v boxech, kdy byl povolán až po Alonsovi.
„Felipe by neměl být spokojený,“ vyjádřil se k překvapivé strategii Ferrari její bývalý šéf Flavio Briatore.
Po závodě se k celé situaci vyjádřil i Felipe Massa. Své zklamání nedokázal příliš tajit. „Ano, byl jsem zklamaný, když se Fernando dostal přede mě. To byl jediný problém mého závodu, kvůli kterému jsem ztratil dvě pozice.“
Přitom ještě před prvním závodem se nechal slyšet, že je šťastný za návrat mezi ty nejlepší, kde v loňské sezóně chyběl. Na otázku, zda se Massa cítil nespravedlivě odsunut za Alonsa, ale Massa odpověděl: „Nebyl jsem penalizován ani v nevýhodě.“
„Alonso byl povolán do boxů dříve než já ve chvíli, kdy jsme jeli s několika auty ve skupině… je vždy jednodušší, když z riskování dokážete vytěžit víc. Samozřejmě, když bojujete o to nejlepší a stane se tohle, jste zklamaní, ale samozřejmě to nebyla nevýhoda nebo nějaký týmový příkaz, to ne.
Byl jsem součástí strategie, která nefungovala. Nebylo jednoduché porozumět pneumatikám po tak krátkém tréninku,“ dodal na obhajobu Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.