SEPANG - 2. TRÉNINK; Lotus potvrzuje dobrou formu, když ve druhém tréninku v Malajsii jeho pilot Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas, Sebastian Vettel ale ztratil jen 19 tisícin sekundy.
Odpolední trénink v Malajsii začal opět za vysokých teplot: vzduch 32 °C, dráha 40 °C. Protože k jeho konci hrozil déšť, týmy se snažily od počátku jezdit a urychlit své programy - již po třech minutách byli všichni na dráze.
První měřené kolo předvedl Vergne (1:39,399), jehož vzápětí překonali Alonso (1:37,383), Webber (1:37,732), Räikkönen (1:37,042) a Massa (1:36,661). Ferrari, Toro Rosso, Caterham i Williams brzy přešly na testování měkčí ze dvou nabízených směsí (středně-tvrdé označené bílou barvou).
Gutiérrez měl problém ve svém voze, když se mu během jízdy aktivovaly hasicí přístroje a musel na opravu do boxů.
Lotus dnes zkoušel nové výfuky a přední křídlo (foto: Lotus F1 Team)
Vettel po 25 min nasadil rovněž středně-tvrdou směs a hned překonal Massu - 1:36,588 min. Úřadující mistr světa dokáže těžit ze svého výfukového systému: do zatáčky najíždí pod brzdou, takže je monopost nedotáčivý. Pak pedál zcela povolí, předek se chytne a ihned jde po plynu, který zvyšuje přítlak na zádi s tím, jak horké výfukové plyny putují k brzdovým kanálkům a zboku uzavírají podlahu.
McLaren se dále trápí - Button je devátý a Pérez po půl hodině zajel desátý nejrychlejší čas. Osmý Sutil vystupuje s vozu a hovoří s inženýry. Force India si jeho služby a zpětnou vazbu velmi pochvaluje.
Po 36 min se do čela dostal Räikkönen na středně-tvrdé směsi - 1:36,569, Hamilton v té době zajel deváté nejrychlejší kolo - 1:37,574. Buttona se inženýr ptal na doteky podlahy s vozovkou, McLaren bojuje se svými problémy se světlou výškou. Pilot odpovídá, že je situace nyní lepší.
V polovině tréninku začíná silně pršet. Fin s Lotusem přesto na chvíli vyráží na trať na tvrdých pneumatikách. Poté všichni mizí v garážích a čekají, jak silná přeháňka bude.
Po hodině pršet přestalo a Hülkenberg vyjel na pneumatikách do deště na průzkum, za ním Vergne na přechodných pneu. Časy však byly velmi pomalé - Grosjean 1:55,757; Vettel 1:59,033; Button 1:55,282; Webber 1:55,567; Hülkenberg 1:54,812 min.
Poslední půl hodinku už nepršelo a dráha na některých místech oschla, a tak se piloti vraceli k hladkým pneumatikám - 10 min před koncem vyjela obě Tora Rossa na středně-tvrdých směsích. Teplota Rosbergových gum vpředu dosahovala 113,5 °C; zadní 114,0 °C. Týmy si mohly vyzkoušet, kdy je ideální přezout z přechodných na hladké pneumatik (crossover point).
Pastor Maldonado na tvrdé směsi pneumatik Pirelli (foto: Williams F1 Team)
Ferrari má v Sepangu dvě různé verze předních křídel s odlišným návrhem klapky, to nové ale zatím nenasadilo. U Williamsu má více novinek na voze Maldonado než Bottas. Věří, že jejich nekonkurenceschopnost byla v Austrálii dána tím, že neprovozovali vůz v tom správném rozmezí, nyní se ho snaží lépe nastavit a zjistit, zda nemají žádný fundamentální problém.
Oba Lotusy jezdily s novým předním křídlem, novou kombinaci výfuků a karosérie měl pouze Räikkönen.
Mercedes se v úvodu věnoval simulaci závodu a Ross Brawn s ní byl spokojený, zlepšila se podle něj i výdrž pneumatik: "Šlo to dost dobře. Na závodu jsme pracovali v úvodu tréninku, protože jsme očekávali déšť. Myslím, že vzhledem k situaci v posledním závodu to byla důležitá práce, odjeli jsme dobré jízdy s oběma vozy. Takže alespoň máme tyto informace. Neviděli jsme moc aut, které by jezdily s velkým množstvím paliva, takže je těžko říci, jaké jsou časy, ale nás samozřejmě zajímá konzistence a chování pneumatik při těch jízdách. Takže to bylo hodně dobré."
Hodně se bude opět mluvit o pneumatikách. U McLarenu bylo patrné velké drolení, větší než u zbytku pole. Velmi dobře na tom byly vozy Lotusu, Mercedesu a Red Bullu, o něco hůře u Ferrari. S opotřebením zadních pneumatik se hodně trápí Marussia.
V závěru čas Räikkönena na osýchající dráze nikdo nepřekonal. Lotus, Red Bull i Ferrari vypadají velmi dobře a zřejmě to budou jejich piloti, kteří si to v neděli rozdaji o vítězství. Mercedes je za nimi s menší ztrátou.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejvyšší rychlosti: 1. Räikkönen - 306 km/hod; 2. Van der Garde - 305; 3. Di Resta - 305; 4. Sutil - 303; 5. Grosjean - 303; 6. Ricciardo - 303.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.