1. TRÉNINK - SEPANG; V úvodním tréninky byly v Malajsii stejně jako před týdnem opět nejrychlejší Red Bull. Na záda Markovi Webberovi však zdatně dýchal Kimi Räikkönen, který ztratil pouze 7 setin sekundy.
Pirelli do Malajsie dovezlo to nejtvrdší (středně-tvrdou a tvrdou směs, nově značenou oranžovou barvou), co má, a týmy za 33 °C horka začaly hned instalovat své vozy, jako první se objevil Ricciardo následovaný Picem.
Sauber přivezl pro Hülkenberga nové auto a změnil procedury tankování, aby se neopakoval problém s vakuem v nádrži, který mladému Němcovi v Melbourne neumožnil startovat.
První měřené kolo předvedl po 34 min Chilton na tvrdé směsi - 1:42,513 min. Brzy ho překonávají Pérez (1:38,830), Hamilton (1:38,113), Grosjean (1:37,915) a po 53 min Webber (1:36,935).
Krušnou chvilku prožil po hodince jízd Gutiérrez, který dostal smyk v zatáčce č. 14 a na chvíli vyvěsil žluté vlajky. S poškozeným předním křídlem musel do boxů také Sutil.
V závěru Webbera již nikdo nepřekonal, Red Bully dokázal rozdělit pouze Räikkönenem. Za touto trojicí skončil Alonso s Ferrari a Nico Rosberg s Mercedesem.
McLareny, Saubery a Williamsy skončily opět ve druhé desítce, z nováčků byl nejrychlejší Van der Garde s Caterhamem jezdící s nejnižším přítlakem. Hodně se mluví o nekonkurenceschopnosti McLarenu, ale Williams je na tom ještě hůře. Tým z Grove věří, že přišli na to, proč jsou tak pomalí.
Maldonado v Sepangu řekl: "Myslím a doufám, že to bude krátkodobé. Nesouvisí to nijak s designem vozu. Myslím si, že máme skvělý potenciál. Srdcem vozu je loňské auto. Jen musíme pracovat a uvidíme, co v krátkém čase dokážeme. Nyní si myslíme, že vidíme problém a že máme řešení."
McLaren, který přivezl celou řadu nových dílů, si tím není úplně jistý. "Několik týmů středu pole, které by normálně byly za námi, jsou velmi překvapeni, jak rychlá jejich auta jsou. A myslím, že nás to překvapilo také, protože z vozu nedostáváme takovou výkonnost, kterou jsme si mysleli, že máme. Myslím, že celkem dobře chápeme, co musíme udělat, ale ne stoprocentně," uvádí Button.
Problémem McLarenu je zřejmě příliš vysoká citlivost vozu MP4-28 na nastavení, těžko se dostává do ideálního rámce se špičkovou výkonností. Může se sice stát, že jim nějaký okruh sedne a vůz bude najednou rychlý, ve skutečnosti však nyní čelí jedné z nejhorších věcí, která se jim může přihodit, protože k nižší výkonnosti přispívá více faktorů.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
Nejvyšší rychlosti: 1. Van der Garde - 305,7; 2. Sutil - 305,4; 3. Räikkönen - 305,0; 4. Maldonado - 303,0; 5. Di Resta - 302,7; 6. Gutiérrez - 302,1... 22. Button - 292,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.