Fernanda Alonsa by vítězství Ferrari v úvodních zámořských závodech sezóny překvapilo, přestože je jeho tým v lepší formě než loni.
Španělský pilot uvádí, že po lepších výkonech v předsezónních testech a začátku na špici společně s ostatními týmy má "o něco více důvěry v letošní šampionát." Přesto jsou podle něj logickým cílem za suchých podmínek dojezdy na pódiích.
"Upřímně - bylo by to překvapení, pokud bychom v prvních závodech vyhráli. Určitě by to bylo vítané, ale k tomu bychom potřebovali zvláštní podmínky, možná podobné jako minulý rok v Malajsii: déšť nebo něco takového. Za normálních podmínek si ale myslím, že podium je víceméně maximum, které si můžeme přát," popisuje Alonso pro Sky Sports.
Ferrari se bude letos snažit udržet vysokou úroveň svých provozních činností a spolehlivostí a zároveň zvýšit svou rychlost, obzvlášť v kvalifikacích.
"Musíme to zopakovat. Bude těžké zopakovat to, co jsme dokázali minulý rok - maximalizovat potenciál vozu v každém závodě. Také jsme během roku čelili některým náročným podmínkám, občas auto fungovalo o něco lépe, jindy zase tak dobře nefungovalo.
Musíme zopakovat tu výkonnost a vyvarovat se některých loňských chyb. Měli jsme smůlu ve Spa, v Suzuce. Možná bez svého zavinění jsme byli vyřazeni ze závodu.
Ale kromě smůly je něco, co můžeme zlepšit. Pokud nebudeme startovat z osmého či ze šestého místa, můžeme se vyhnout problémům v první zatáčce. Takže potřebujeme startovat z o trochu lepší pozice a častěji z přední řady na roštu. Jsou věci, které můžeme zlepšit," pokračuje pilot Ferrari.
V prvním závodě sezóny v Austrálii skončil Fernando Alonso druhý (foto: Scuderia Ferrari)
Co je podle Alonsa letos hlavně třeba změnit? "Musíme změnit konečný výsledek. To je jedinou věcí, kterou můžeme oproti loňsku zlepšit. Nyní jsme tři roky u Ferrari, dvakrát jsme až do posledního závodu bojovali o šampionát. Při obou příležitostech jsme skončili druzí a tento rok chceme konečný výsledek změnit.
Snad budeme moci bojovat o titul, to je tou první věcí, o které se musíte ujistit, protože ne každý rok máte takovou příležitost. Takže ji chceme mít, bojovat až do posledního okamžiku, a pokud se nám to podaří, nenechat si tuto šanci letos uniknout," dodává pilot Ferrari.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.