Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali se vrací k nedělnímu závodu v Melbourne. Pochvaluje si výkon svého týmu, očekává silný Red Bull a vysvětluje nečekaně brzkou zastávku Fernanda Alonsa, díky níž se dostal i před Felipeho Massu.
"Určitě musíme být opatrní, protože tohle je teprve první závod. V příštích závodech se toho tolik změní v oblasti poznání, závodních příprav, managementu pneumatik," upozorňuje Domenicali.
O svých prioritách říká: "Strategie je vždy důležitá, ale já stavím nade vše spolehlivost, protože když nedojedete do cíle, nezískáváte body. Jsem potěšen tím, že naše skupina mechaniků odvádí skvělou práci. Musíme získávat hodně bodů, když jsme silní, a zlepšovat se, když se potřebujeme zlepšit."
Šéf Ferrari i letos očekává velmi vyrovnané bitvy až do samotného závěru: "Šampionát však letos bude velmi intenzivní až do posledního závodu, o tom není pochyb."
Red Bull ve Velké ceně Austrálie nakonec rychlost překvapivě scházela, podle Domenicaliho však budou zpět: "Red Bull byl v posledních několika letech vždy nejlepším týmem, takže se určitě budou snažit porozumět tomu, co u nich v oblasti managementu pneumatik nebylo v pořádku.
My se ale musíme soustředit na naši práci, maximálně těžit z naší situace a balíku, protože soustředit se na sebe je to jediné, co můžeme dělat. Co dělají ostatní, to ve skutečnosti nedokážu ovlivnit. Pokud je dokážeme rozrušit, uděláme to, ale raději se soustředím na naši práci."
Felipe Massa sice Fernanda Alonsa v kvalifikaci porazil, cílem však projel opět až za ním(foto: Scuderia Ferrari)
Na Ferrari se snesla kritika poté, co Felipe Massa vedl, ale Fernando Alonso se díky výhodnější strategii dostal před něj. Španěl však nezvykle dříve zastavil kvůli situaci, která vznikla na dráze.
"Jasně jsme viděli, že jsme se žel kvůli situaci na dráze zasekli za Sutilem. Nedokázali jsme se dostat dopředu a ztráceli jsme cenné vteřiny, které jsou na konci velmi důležité. Takže jsme si řekli, že zvolíme podseknutí, abychom přeskočili ty před námi. Takhle jsme smýšleli," vysvětluje Domenicali.
Video: rozhovor se Stefanem Domenicalim po Melbourne
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.