Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali se vrací k nedělnímu závodu v Melbourne. Pochvaluje si výkon svého týmu, očekává silný Red Bull a vysvětluje nečekaně brzkou zastávku Fernanda Alonsa, díky níž se dostal i před Felipeho Massu.
"Určitě musíme být opatrní, protože tohle je teprve první závod. V příštích závodech se toho tolik změní v oblasti poznání, závodních příprav, managementu pneumatik," upozorňuje Domenicali.
O svých prioritách říká: "Strategie je vždy důležitá, ale já stavím nade vše spolehlivost, protože když nedojedete do cíle, nezískáváte body. Jsem potěšen tím, že naše skupina mechaniků odvádí skvělou práci. Musíme získávat hodně bodů, když jsme silní, a zlepšovat se, když se potřebujeme zlepšit."
Šéf Ferrari i letos očekává velmi vyrovnané bitvy až do samotného závěru: "Šampionát však letos bude velmi intenzivní až do posledního závodu, o tom není pochyb."
Red Bull ve Velké ceně Austrálie nakonec rychlost překvapivě scházela, podle Domenicaliho však budou zpět: "Red Bull byl v posledních několika letech vždy nejlepším týmem, takže se určitě budou snažit porozumět tomu, co u nich v oblasti managementu pneumatik nebylo v pořádku.
My se ale musíme soustředit na naši práci, maximálně těžit z naší situace a balíku, protože soustředit se na sebe je to jediné, co můžeme dělat. Co dělají ostatní, to ve skutečnosti nedokážu ovlivnit. Pokud je dokážeme rozrušit, uděláme to, ale raději se soustředím na naši práci."
Felipe Massa sice Fernanda Alonsa v kvalifikaci porazil, cílem však projel opět až za ním(foto: Scuderia Ferrari)
Na Ferrari se snesla kritika poté, co Felipe Massa vedl, ale Fernando Alonso se díky výhodnější strategii dostal před něj. Španěl však nezvykle dříve zastavil kvůli situaci, která vznikla na dráze.
"Jasně jsme viděli, že jsme se žel kvůli situaci na dráze zasekli za Sutilem. Nedokázali jsme se dostat dopředu a ztráceli jsme cenné vteřiny, které jsou na konci velmi důležité. Takže jsme si řekli, že zvolíme podseknutí, abychom přeskočili ty před námi. Takhle jsme smýšleli," vysvětluje Domenicali.
Video: rozhovor se Stefanem Domenicalim po Melbourne
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce