Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.
"Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní," nebere si Lauda servítky. "Umělé vytváření více a více zastávek v boxech je špatné," kritizuje Pirelli a FIA za další úpravu gum, ke které přistoupili před letošní sezónou v rámci zatraktivnění podívané.
"Pirelli tomu opravdu moc nemůže pomoct, protože dělají jen to, co jim nařídí FIA, ale 90 % času nikdo nerozumí, co se teď v závodech děje," stěžuje si bývalý šampion F1 pro německý Bild.
V neděli v Melbourne dojel Sebastian Vettel po startu z prvního místa třetí, zatímco závod vyhrál Kimi Räikkönen, jenž absolvoval o jednu zastávku méně. Laudovi se nelíbí, že pneumatiky mají na výsledek větší vliv než v minulosti, což podle něj mate fanoušky.
"Mám výhodu v tom, že se můžu zeptat našich inženýrů. Fanoušci ne. Ale i naši lidé jsou zmateni. Když jsou pneumatiky tak měkké, je to pro Formuli 1 špatné. Fanoušci to nechápou, když dochází k více než dvěma zastávkám. Je to od základů špatně," láteří Lauda poté, co Lewis Hamilton musel kvůli vyšší degradaci k mechanikům Mercedesu také třikrát, čímž přišel o šanci na pódium.
Lewis Hamilton v boxech (foto: Daimler AG)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery však s kritikou Laudy nesouhlasí: "Mnoho fanoušků nám řeklo, že je závodění dle jejich názoru nyní více vzrušující."
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.