Ředitel Mercedesu Niki Lauda zkritizoval současnou dění kolem pneumatik ve Formuli 1. Podle něj je umělá snaha o zvýšení počtu zastávek špatnou, podle Pirelli však vede k atraktivnějším závodům.
"Situace kolem pneumatik je absolutně stupidní," nebere si Lauda servítky. "Umělé vytváření více a více zastávek v boxech je špatné," kritizuje Pirelli a FIA za další úpravu gum, ke které přistoupili před letošní sezónou v rámci zatraktivnění podívané.
"Pirelli tomu opravdu moc nemůže pomoct, protože dělají jen to, co jim nařídí FIA, ale 90 % času nikdo nerozumí, co se teď v závodech děje," stěžuje si bývalý šampion F1 pro německý Bild.
V neděli v Melbourne dojel Sebastian Vettel po startu z prvního místa třetí, zatímco závod vyhrál Kimi Räikkönen, jenž absolvoval o jednu zastávku méně. Laudovi se nelíbí, že pneumatiky mají na výsledek větší vliv než v minulosti, což podle něj mate fanoušky.
"Mám výhodu v tom, že se můžu zeptat našich inženýrů. Fanoušci ne. Ale i naši lidé jsou zmateni. Když jsou pneumatiky tak měkké, je to pro Formuli 1 špatné. Fanoušci to nechápou, když dochází k více než dvěma zastávkám. Je to od základů špatně," láteří Lauda poté, co Lewis Hamilton musel kvůli vyšší degradaci k mechanikům Mercedesu také třikrát, čímž přišel o šanci na pódium.
Lewis Hamilton v boxech (foto: Daimler AG)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery však s kritikou Laudy nesouhlasí: "Mnoho fanoušků nám řeklo, že je závodění dle jejich názoru nyní více vzrušující."
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.