Sergio Pérez se vrací do Melbourne, tedy na místo, kde před dvěma lety zažil debut v F1. Mexičan si strašně přeje vyhrát hned při svém debutu v týmu McLaren.
Na Sergia Peréze čeká náročný víkend - debut v týmu McLaren, navíc musí všem dokázat, že je hodnotná náhrada Lewise Hamiltona a také to, že dokáže držet krok se svým týmovým kolegou Jensonem Buttonem (tedy vítězem 3 z posledních 4 ročníků VC Austrálie).
"Jako jezdec F1 sníte o tom, že vyhrajete svůj první závod. Sníte o tom celý život. Nevím, jaký to může být pocit, ale moc rád bych zjistil, jaký je to pocit, vyhrát svůj první závod v novém týmu. Zatím jsem ve své kariéře v F1 žádný závod nevyhrál. Ale teď si strašně moc přeji, abych vyhrál," nechal se Sergio Pérez slyšet.
Pérez v F1 debutoval v sezoně 2011 a za tu dobu si vybudoval pověst, podobně jako kolega Button, jezdce, který dokáže dobře zacházet s pneumatikami. Tehdy (v roce 2011) Sergio jako jediný dokázal dojet do cíle s pouze jednou zastávkou na svém kontě a byl klasifikován na 7. místě. Jenže jeho tým byl poté vyloučen kvůli nepovoleným zadním křídlům.
Určitě není bez zajímavosti, že v době podpisu smlouvy s McLarenem měl tehdejší jezdec Sauberu na svém kontě 66 bodů, ve zbývajících závodech už však nebodoval. Mladík si neodpustil několik chyb a spousta lidí kolem F1 začala pochybovat, jeslti si McLaren vybral správně. Peréz ale věří, že očekávání do něj vkládaná dokáže naplnit.
"Během zimy jsme odvedli neuvěřitelné množství práce. Na spolupráci s týmem jsem si zvykl velmi dobře. Odjel jsem s vozem velké množství kilometrů a zvykl si na práci s inženýry, což mi hodně pomohlo. Zatím můj přestup probíhá lépe, než jsem čekal. Pochopitelně, musíme počkat až se opravdu začne závodit.
Cílem je porazit Jensona a všechny ostatní jezdce. Nejdůležitější je pomoci týmu během sezony na cestě vzhůru. Cílem je být konzistentní, nezáleží na tom, jestli se bavíme o Austrálii nebo celé sezoně. Snad budeme na velmi dobré úrovni." Peréz připouští, že si velmi dobře rozumí s Jensonem Buttonem, který mu ochotně odpověděl na všechny otázky.
"Bylo to pro mě docela překvapení, protože až doteď jsem Jensona moc dobře neznal. Ale hned od prvního dne se mě začal ptát na otázky o voze, o jeho chování atd. Nikdy bych podobné chování od světového šampiona nečekal. Ale přesně tohle je důvod, proč byl tak úspěšný během své kariéry. Jeho výhodou je, že je velmi inteligentní, dokáže se velmi dobře vyrovnat s obtížnými podmínkami a strategickými výzvami."
Pérez musí letos prokázat, co v něm je. Je jasné, že pouhé zopakování třech podiových umístění z loňského roku by v týmu z Wolkingu bylo nedostatečné...
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.