Sergio Pérez se vrací do Melbourne, tedy na místo, kde před dvěma lety zažil debut v F1. Mexičan si strašně přeje vyhrát hned při svém debutu v týmu McLaren.
Na Sergia Peréze čeká náročný víkend - debut v týmu McLaren, navíc musí všem dokázat, že je hodnotná náhrada Lewise Hamiltona a také to, že dokáže držet krok se svým týmovým kolegou Jensonem Buttonem (tedy vítězem 3 z posledních 4 ročníků VC Austrálie).
"Jako jezdec F1 sníte o tom, že vyhrajete svůj první závod. Sníte o tom celý život. Nevím, jaký to může být pocit, ale moc rád bych zjistil, jaký je to pocit, vyhrát svůj první závod v novém týmu. Zatím jsem ve své kariéře v F1 žádný závod nevyhrál. Ale teď si strašně moc přeji, abych vyhrál," nechal se Sergio Pérez slyšet.
Pérez v F1 debutoval v sezoně 2011 a za tu dobu si vybudoval pověst, podobně jako kolega Button, jezdce, který dokáže dobře zacházet s pneumatikami. Tehdy (v roce 2011) Sergio jako jediný dokázal dojet do cíle s pouze jednou zastávkou na svém kontě a byl klasifikován na 7. místě. Jenže jeho tým byl poté vyloučen kvůli nepovoleným zadním křídlům.
Určitě není bez zajímavosti, že v době podpisu smlouvy s McLarenem měl tehdejší jezdec Sauberu na svém kontě 66 bodů, ve zbývajících závodech už však nebodoval. Mladík si neodpustil několik chyb a spousta lidí kolem F1 začala pochybovat, jeslti si McLaren vybral správně. Peréz ale věří, že očekávání do něj vkládaná dokáže naplnit.
"Během zimy jsme odvedli neuvěřitelné množství práce. Na spolupráci s týmem jsem si zvykl velmi dobře. Odjel jsem s vozem velké množství kilometrů a zvykl si na práci s inženýry, což mi hodně pomohlo. Zatím můj přestup probíhá lépe, než jsem čekal. Pochopitelně, musíme počkat až se opravdu začne závodit.
Cílem je porazit Jensona a všechny ostatní jezdce. Nejdůležitější je pomoci týmu během sezony na cestě vzhůru. Cílem je být konzistentní, nezáleží na tom, jestli se bavíme o Austrálii nebo celé sezoně. Snad budeme na velmi dobré úrovni." Peréz připouští, že si velmi dobře rozumí s Jensonem Buttonem, který mu ochotně odpověděl na všechny otázky.
"Bylo to pro mě docela překvapení, protože až doteď jsem Jensona moc dobře neznal. Ale hned od prvního dne se mě začal ptát na otázky o voze, o jeho chování atd. Nikdy bych podobné chování od světového šampiona nečekal. Ale přesně tohle je důvod, proč byl tak úspěšný během své kariéry. Jeho výhodou je, že je velmi inteligentní, dokáže se velmi dobře vyrovnat s obtížnými podmínkami a strategickými výzvami."
Pérez musí letos prokázat, co v něm je. Je jasné, že pouhé zopakování třech podiových umístění z loňského roku by v týmu z Wolkingu bylo nedostatečné...
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.