Fernando Alonso dnes v Melbourne na tiskové konferenci uvedl, že opravdu neví, jestli Ferrari bude moci vyhrát úvodní závod sezóny. Pole je velmi vyrovnané, ale z letošního vozu má dobré pocity.
"Není to těžké začít lépe než v roce 2012, těžší by bylo začít hůře. Vážně, máme lepší porozumění tohoto vozu a při testování dosahovalo výsledků, které jsme očekávali. To nám na začátku sezóny dodává důvěru a optimismus," říká Alonso.
"Ale kdo ví: bude to velmi zajímavý šampionát s velmi náročnou první částí, jelikož okruhy v Austrálii a v Malajsii jsou oba těžké a rovněž se můžeme setkat s obtížným a proměnlivým počasím. Potřebujeme správně vykročit a snad i získat hodně bodů do šampionátu.
Loni jsme se v úvodních 7 závodech setkali se 7 odlišnými vítězi - to se však podle Španěla letos opakovat nebude: "Letos je patrná určitá konzistence napříč polem a já očekávám, že pět špičkových týmů bude mít trochu navrch. Ale u těch pěti týmů to je velmi těžké po testování říct, kdo bude mít k dobru dvě či tři desetiny, které mohou vést k vítězství.
Je to velmi vyrovnané a těžké vybrat jednoho favorita. Myslím si, že Mercedes, Ferrari, McLaren, Lotus a Red Bull v různých fázích testování prokázali potenciál a ve skutečnosti i minulý rok v různých závodech, takže se těžko vybírá."
Ferrari během testů s vozem F138 dosahovalo očekávaných výsledků, bude mít na vítězství?(foto: Scuderia Ferrari)
Je Ferrari F138 dostatečně rychlé na to, aby mohl v Austrálii vyhrát? "Momentálně nevím. Je to nebezpečné činit závěry na základě časů ze sektorů z testování. Můžeme však říci, že jsme spokojeni s tím, čeho jsme během zimy dosáhli, a prošli jsme plánovaný program. Takže vůz má 100% potenciál a snad bude dostatečně konkurenceschopný.
Co se týče tohoto okruhu, mám ho velmi rád. Vždy jsem se zde cítil velmi dobře a předváděl dobrou výkonnost. To stejné platí pro Malajsii, takže možná tyto dva závody poskytují šanci na zisk bodů, ale zkrátka nevím, jak rychlí budeme."
Z toho, že tituly v poslední době těsně unikaly, vyvozuje Alonso pozitiva: "Cítím se být šťastný a poctěný, i když jsme dvakrát během posledních tří let prohráli v posledním závodě. Snad budeme moci bojovat i letos, jen se odlišným finálním výsledkem. Možná je to pro mě a pro tým určitou dodatečnou motivací - skutečně získat velmi šťastný výsledek na konci roku."
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.