Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je předčasné hovořit o konci kariéry Marka Webbera ve Formuli 1. Pokud si výkonnost udrží, smlouvu s ním prodlouží.
Webber je před domácí Velkou cenou Austrálie nejstarším ze všech pilotů. Před ní novinářům Horner sděluje: "V posledních třech letech se očividně vždy jednalo o Markův poslední rok, přesto si jej tým udržel díky tomu, co dělá ve voze."
"Ohromné množství pilotů by rádo sedělo v autě Red Bullu, on je v něm ale zaslouženě, a pokud bude předvádět dobré výkony, místo si udrží," vysvětluje šéf závodního týmu z Milton Keynes, který by letos rád obhájil titul.
Webberovi bude v srpnu 37 let a smlouvu s Red Bullem prodlužuje vždy pouze o jeden rok. Jeho týmovým kolegou je pro změnu nejmladší trojnásobný mistr světa F1 - Sebastian Vettel.
"Problémem pro Marka je, že je neustále posuzován podle mladého muže, který toho s druhým vozem tolik dokázal. To, co se mu [Vettelovi] v o něco více než 100 závodech podařilo, je pozoruhodné: trojnásobný mistr světa, nemladší pilot, který získal bod, vítězství v kvalifikaci, v závodě a v šampionátu," rozplývá se Horner.
"[Webber] je neustále poměřován proti jezdci, který je dle mého pohledu nejlepší ze své generace, o to je to pro Marka těžší," pokračuje šéf Red Bullu.
O víkendu si to Webber rozdal v rámci Top Gear festivalu v Sydney se Stonerem a Whincupem(foto: Red Bull Racing)
Na místo Australana se tlačí mladí jezdci, naději si dělají piloti stáje Toro Rosso - Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Cílem Red Bullu je však udržet si co možná nejsilnější sestavu.
"S Markem jsme před jeho sedmým rokem s týmem spokojeni, popáté vytvoří dvojici se Sebastianem. Mark dokázal, že je neporazitelný, když má svůj den, musí to jen dávat dohromady po celý rok. Zlepšil se a vyspěl. Minulý rok jezdil velmi dobře. Pokud bychom si nemysleli, že na to stále má, nevzali bychom jej do týmu na další rok," cituje Hornera agentura Reuters.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.