Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je předčasné hovořit o konci kariéry Marka Webbera ve Formuli 1. Pokud si výkonnost udrží, smlouvu s ním prodlouží.
Webber je před domácí Velkou cenou Austrálie nejstarším ze všech pilotů. Před ní novinářům Horner sděluje: "V posledních třech letech se očividně vždy jednalo o Markův poslední rok, přesto si jej tým udržel díky tomu, co dělá ve voze."
"Ohromné množství pilotů by rádo sedělo v autě Red Bullu, on je v něm ale zaslouženě, a pokud bude předvádět dobré výkony, místo si udrží," vysvětluje šéf závodního týmu z Milton Keynes, který by letos rád obhájil titul.
Webberovi bude v srpnu 37 let a smlouvu s Red Bullem prodlužuje vždy pouze o jeden rok. Jeho týmovým kolegou je pro změnu nejmladší trojnásobný mistr světa F1 - Sebastian Vettel.
"Problémem pro Marka je, že je neustále posuzován podle mladého muže, který toho s druhým vozem tolik dokázal. To, co se mu [Vettelovi] v o něco více než 100 závodech podařilo, je pozoruhodné: trojnásobný mistr světa, nemladší pilot, který získal bod, vítězství v kvalifikaci, v závodě a v šampionátu," rozplývá se Horner.
"[Webber] je neustále poměřován proti jezdci, který je dle mého pohledu nejlepší ze své generace, o to je to pro Marka těžší," pokračuje šéf Red Bullu.
O víkendu si to Webber rozdal v rámci Top Gear festivalu v Sydney se Stonerem a Whincupem(foto: Red Bull Racing)
Na místo Australana se tlačí mladí jezdci, naději si dělají piloti stáje Toro Rosso - Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Cílem Red Bullu je však udržet si co možná nejsilnější sestavu.
"S Markem jsme před jeho sedmým rokem s týmem spokojeni, popáté vytvoří dvojici se Sebastianem. Mark dokázal, že je neporazitelný, když má svůj den, musí to jen dávat dohromady po celý rok. Zlepšil se a vyspěl. Minulý rok jezdil velmi dobře. Pokud bychom si nemysleli, že na to stále má, nevzali bychom jej do týmu na další rok," cituje Hornera agentura Reuters.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.