Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je předčasné hovořit o konci kariéry Marka Webbera ve Formuli 1. Pokud si výkonnost udrží, smlouvu s ním prodlouží.
Webber je před domácí Velkou cenou Austrálie nejstarším ze všech pilotů. Před ní novinářům Horner sděluje: "V posledních třech letech se očividně vždy jednalo o Markův poslední rok, přesto si jej tým udržel díky tomu, co dělá ve voze."
"Ohromné množství pilotů by rádo sedělo v autě Red Bullu, on je v něm ale zaslouženě, a pokud bude předvádět dobré výkony, místo si udrží," vysvětluje šéf závodního týmu z Milton Keynes, který by letos rád obhájil titul.
Webberovi bude v srpnu 37 let a smlouvu s Red Bullem prodlužuje vždy pouze o jeden rok. Jeho týmovým kolegou je pro změnu nejmladší trojnásobný mistr světa F1 - Sebastian Vettel.
"Problémem pro Marka je, že je neustále posuzován podle mladého muže, který toho s druhým vozem tolik dokázal. To, co se mu [Vettelovi] v o něco více než 100 závodech podařilo, je pozoruhodné: trojnásobný mistr světa, nemladší pilot, který získal bod, vítězství v kvalifikaci, v závodě a v šampionátu," rozplývá se Horner.
"[Webber] je neustále poměřován proti jezdci, který je dle mého pohledu nejlepší ze své generace, o to je to pro Marka těžší," pokračuje šéf Red Bullu.
O víkendu si to Webber rozdal v rámci Top Gear festivalu v Sydney se Stonerem a Whincupem(foto: Red Bull Racing)
Na místo Australana se tlačí mladí jezdci, naději si dělají piloti stáje Toro Rosso - Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne. Cílem Red Bullu je však udržet si co možná nejsilnější sestavu.
"S Markem jsme před jeho sedmým rokem s týmem spokojeni, popáté vytvoří dvojici se Sebastianem. Mark dokázal, že je neporazitelný, když má svůj den, musí to jen dávat dohromady po celý rok. Zlepšil se a vyspěl. Minulý rok jezdil velmi dobře. Pokud bychom si nemysleli, že na to stále má, nevzali bychom jej do týmu na další rok," cituje Hornera agentura Reuters.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.