Alonso se hrdě hlásí k podílu na vývoji nového sportovního vozu s KERSem: LaFerrari (+ foto)

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 5. března 2013 15:45
Sdílej:

Ferrari dnes na autosalónu v Ženevě představilo nový supersportovní automobil, na jehož vývoji se podílel Fernando Alonso.

Scuderia hodlá vyrobit pouze 499 kusů nového vozu. K jeho názvu prezident Luca di Montezemolo řekl: "Rozhodli jsme se tento model pojmenovat LaFerrari, protože maximálně vyjadřuje to, co vymezuje naši společnost - vynikající kvalitu. Výjimečná kvalita spočívá v technických inovacích, výkonnosti, vizionářské stylizaci a čiré vzrušení z jízdy.

Míříme s ním mezi naše sběratele. Jedná se skutečně o výjimečné auto, které zahrnuje pokročilá řešení, která se v budoucnu dostanou i do ostatních vozů, a představuje měřítko pro celý automobilový průmysl. LaFerrari je tím nejlepším vyjádřením jedinečnosti naší společnosti, nepřekonatelného inženýrství a návrhářského know-how - včetně toho získaného ve Formuli 1," uvedl prezident Ferrari.

Alonso na Twitteru dnes sdílel fotky a videa nové LaFerrari a poté k nim hrdě uvedl: "Měl jsem štěstí a čest pracovat na vývoji."

Vůz poprvé obsahuje KERS, při jehož adaptaci čerpalo Ferrari zkušenosti z F1. Tzv. HY-KERS pomáhá navýšit výkon o 163 koní k již tak slušnému výkonu 800 koní, kterým se chlubí 6,3litrový dvanáctiválec. Točí maximálně 9250 ot/min, díky kompresnímu poměru 13,5:1 dosahuje výkonu 128 koní na litr (bez pomocí elektromotoru). Krouticí moment přesahuje 900 Nm.

Oficiální prezentační video

Poprvé je silniční vůz Ferrari vybaven také aktivními aerodynamickými prvky, které se dynamicky přizpůsobují jízdě. Nejedná se pouze o zadní přítlačné křídlo, ale i o deflektory nacházející se v přední části podlahy či v difuzoru. 59 % hmotnosti spočívá na zadní nápravě, rozvor je kompaktní i přesto, že se do vozu musel vměstnat KERS s velkými bateriemi umístěnými na podlaze (vyrábí stejné oddělení jako ty pro F1, jsou však podstatně větší).

Dobíjejí se různými způsoby - při brzdění (i při tvrdém, kdy dochází k aktivaci ABS) a pokaždé, když V12 motor produkuje větší točivý moment, než je zapotřebí (například v zatáčkách) - v tomto případě nejde na kola, ale je přeměněn na elektrickou energii, která je uložena do baterií. Elektromotor je propojen přes F1 dvojspojkovou převodovku.

Maximální rychlost LaFerrari přesahuje 350 km/hod, z 0 - 100 km/hod zrychlí do tří sekund, z 0 - 200 km/hod do sedmi sekund a z 0 - 300 za 15 sekund.

 

Snímek ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.

Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.