Ferrari dnes na autosalónu v Ženevě představilo nový supersportovní automobil, na jehož vývoji se podílel Fernando Alonso.
Scuderia hodlá vyrobit pouze 499 kusů nového vozu. K jeho názvu prezident Luca di Montezemolo řekl: "Rozhodli jsme se tento model pojmenovat LaFerrari, protože maximálně vyjadřuje to, co vymezuje naši společnost - vynikající kvalitu. Výjimečná kvalita spočívá v technických inovacích, výkonnosti, vizionářské stylizaci a čiré vzrušení z jízdy.
Míříme s ním mezi naše sběratele. Jedná se skutečně o výjimečné auto, které zahrnuje pokročilá řešení, která se v budoucnu dostanou i do ostatních vozů, a představuje měřítko pro celý automobilový průmysl. LaFerrari je tím nejlepším vyjádřením jedinečnosti naší společnosti, nepřekonatelného inženýrství a návrhářského know-how - včetně toho získaného ve Formuli 1," uvedl prezident Ferrari.
Alonso na Twitteru dnes sdílel fotky a videa nové LaFerrari a poté k nim hrdě uvedl: "Měl jsem štěstí a čest pracovat na vývoji."
Vůz poprvé obsahuje KERS, při jehož adaptaci čerpalo Ferrari zkušenosti z F1. Tzv. HY-KERS pomáhá navýšit výkon o 163 koní k již tak slušnému výkonu 800 koní, kterým se chlubí 6,3litrový dvanáctiválec. Točí maximálně 9250 ot/min, díky kompresnímu poměru 13,5:1 dosahuje výkonu 128 koní na litr (bez pomocí elektromotoru). Krouticí moment přesahuje 900 Nm.
Oficiální prezentační video
Poprvé je silniční vůz Ferrari vybaven také aktivními aerodynamickými prvky, které se dynamicky přizpůsobují jízdě. Nejedná se pouze o zadní přítlačné křídlo, ale i o deflektory nacházející se v přední části podlahy či v difuzoru. 59 % hmotnosti spočívá na zadní nápravě, rozvor je kompaktní i přesto, že se do vozu musel vměstnat KERS s velkými bateriemi umístěnými na podlaze (vyrábí stejné oddělení jako ty pro F1, jsou však podstatně větší).
Dobíjejí se různými způsoby - při brzdění (i při tvrdém, kdy dochází k aktivaci ABS) a pokaždé, když V12 motor produkuje větší točivý moment, než je zapotřebí (například v zatáčkách) - v tomto případě nejde na kola, ale je přeměněn na elektrickou energii, která je uložena do baterií. Elektromotor je propojen přes F1 dvojspojkovou převodovku.
Maximální rychlost LaFerrari přesahuje 350 km/hod, z 0 - 100 km/hod zrychlí do tří sekund, z 0 - 200 km/hod do sedmi sekund a z 0 - 300 za 15 sekund.
Snímek ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.