Mark Webber podporuje nová pravidla, která omezují využívání systému pro omezení přítlaku (DRS) během tréninků a kvalifikací pouze na zóny stanovené pro závod.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) je před letošní sezónou kvůli bezpečnosti upravila. V pátky a v soboty totiž mohli piloti DRS využívat prakticky kdekoliv, pokud nepršelo. Nyní to bude možné jen v předem určených zónách, které jsou stanoveny pro závod.
Co si o tom myslí pilot Red Bullu Mark Webber? "Podle mě to je dobré. Piloti se to už nějakou dobu snaží prosadit, abychom DRS měli v kvalifikaci k dispozici pouze v úsecích, kde jej máme v závodě."
"Opravdu to pro týmy, jezdce ani fanoušky nemělo žádný smysl jezdit v pátek a v sobotu s aktivovaným DRS. Pouze to zvyšovalo riziko. A když ho můžeme zvládat o něco lépe, tak proč ne?," vysvětluje Australan.
Týmy díky tomu budou mít o něco snazší práci při volbě převodových poměrů a úhlů křídel. "Myslím, že týmy jsou teď spokojené, mohou správně nastavit převody tak, aby byly platné i s DRS."
Mark Webber je pro omezení DRS v trénincích a v kvalifikaci (foto: Red Bull Racing)
Webber ale připouští, že si na nová pravidla možná bude muset chvíli zvykat: "Stále se snažím v některých místech použít DRS, takže si na to budu muset zvyknout."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.