Mark Webber strávil během testování v Jerezu dva dny za volantem nového vozu Adriana Neweyho - Red Bullu RB9. Jaké jsou jeho dojmy?
V úterý byl Australan druhý a včera čtvrtý, časům na kolo ale zatím nevěnuje příliš pozornosti. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel do Jerezu dorazil včera odpoledne a za volantem bude ve čtvrtek a v pátek testovat on.
"Myslím, že z hlediska konzistence je skvělý," říká Webber o novém voze RB9. "Jsem s autem a se sebou velmi spokojený. Mohl jsem tu a tam v nějakém kole vybouchnout, ale najel jsem 170 či více kol, což je dobrý počet na první dva dny."
"Celkově to je velmi dobré. Auto mi dává důvěru tlačit na to dost tvrdě a to je vždy známkou, že máte něco, na čem se dá stavět. Plán jízd byl dopoledne hodně ambiciózní, máme však spoustu oddělení v týmu, která zkoumají zpětnou vazbu, takže bylo důležité projít tím seznamem.
Dokončili jsme z něj většinu a to je vše, co si můžete přát. Lidé se vždy ptají na to, jaké kdo zajíždí včas, ale abych byl upřímný, ani jsem se na ně nedíval. Můžeme sledovat pouze to, co děláme my - a zatím jsme spokojení s tím, kde se nacházíme," popisuje Webber.
Mark Webber v novém Red Bullu RB9 (foto: Red Bull Racing)
"Naučili jsme se toho od úterka mnohem více a jsem si jistý, že to zítra bude se Sebastianem pokračovat. Myslím, že jsme vůz dostali pro něj do dobré pozice a snad bude schopný na to dále tlačit.
Pokud byste se mě zeptali, jak si na tom ve srovnání s minulým rokem stojíme, řekl bych, že jsme v lepší pozici. Ale to je samozřejmě hodně dáno nedostatkem změn v pravidlech," dodává pilot Red Bullu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.