Mark Webber strávil během testování v Jerezu dva dny za volantem nového vozu Adriana Neweyho - Red Bullu RB9. Jaké jsou jeho dojmy?
V úterý byl Australan druhý a včera čtvrtý, časům na kolo ale zatím nevěnuje příliš pozornosti. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel do Jerezu dorazil včera odpoledne a za volantem bude ve čtvrtek a v pátek testovat on.
"Myslím, že z hlediska konzistence je skvělý," říká Webber o novém voze RB9. "Jsem s autem a se sebou velmi spokojený. Mohl jsem tu a tam v nějakém kole vybouchnout, ale najel jsem 170 či více kol, což je dobrý počet na první dva dny."
"Celkově to je velmi dobré. Auto mi dává důvěru tlačit na to dost tvrdě a to je vždy známkou, že máte něco, na čem se dá stavět. Plán jízd byl dopoledne hodně ambiciózní, máme však spoustu oddělení v týmu, která zkoumají zpětnou vazbu, takže bylo důležité projít tím seznamem.
Dokončili jsme z něj většinu a to je vše, co si můžete přát. Lidé se vždy ptají na to, jaké kdo zajíždí včas, ale abych byl upřímný, ani jsem se na ně nedíval. Můžeme sledovat pouze to, co děláme my - a zatím jsme spokojení s tím, kde se nacházíme," popisuje Webber.
Mark Webber v novém Red Bullu RB9 (foto: Red Bull Racing)
"Naučili jsme se toho od úterka mnohem více a jsem si jistý, že to zítra bude se Sebastianem pokračovat. Myslím, že jsme vůz dostali pro něj do dobré pozice a snad bude schopný na to dále tlačit.
Pokud byste se mě zeptali, jak si na tom ve srovnání s minulým rokem stojíme, řekl bych, že jsme v lepší pozici. Ale to je samozřejmě hodně dáno nedostatkem změn v pravidlech," dodává pilot Red Bullu.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.