Giedo van der Garde sice včera prožil úspěšný testovací den v Jerezu, stěžoval si ale na nedostatečnou přilnavost zadní části nového monopostu CT03.
Holanďan s ním ujel 64 kol (283 km) a o tři sekundy zaostal za nejrychlejším mužem úterního testování - Jensonem Buttonem s McLarenem.
Své dojmy po úterku hodnotí takto: "První den je o tom, abyste se ujistili, že všechno na voze funguje tak, jak má. Kromě několika drobných problémů s podlahou jsme opravdu hned nemuseli na novém voze dělat žádné změny.
Přední část je o něco silnější než loni, což mi více sedí. Bylo to také cílem, na němž hodně pracoval Heikki [Kovalainen]. Záď je momentálně trochu problematická. Je příliš vratká, jedná se však o první den. Byl jsem docela spokojený."
Další oblastí, ve které se potřebují zlepšit, je poznání nových pneumatik Pirelli: "Hlavní věcí pro mě jsou však pneumatiky. Rozhodně se zdají být odlišné než ty, na nichž jsem loni jezdil v pátečních trénincích. Na to se v testech budeme soustředit, abychom z nich dostali co nejvíce."
"Na nějaké závěry ohledně úrovní výkonnosti, které může v sezóně 2013 od balíku očekávat, je ještě brzy, ale ve srovnání s autem, které jsem řídil v Brazílii, se zdá, že jsme přes zimu učinili dobrý pokrok," dodává Van der Garde.
Ve středu bude v jízdách pokračovat i dnes, auto na poslední dva dny předá svému týmovému kolegovi Charlesovi Picovi.
Výsledky a průběh úterního testování v Jerezu najdete zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.