Giedo van der Garde se stává druhým závodním pilotem Caterhamu. V letošní sezóně za něj bude závodit po boku Charlese Pica.
Caterham se po Marussii a Sauberu stává třetím týmem, který kompletně obměnil svou jezdeckou sestavu. Loni za něj bojovali Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov.
Nadšený Van der Garde říká: "Vím, že jsem připraven podstoupit krok vzhůru do F1. Veškerá ta práce, kterou jsem po celou svou kariéru vykonával, a obzvlášť v minulém roce s tímto týmem, vedla k naplnění mého největšího cíle."
"Během roku 2012 jsem plně zapadl do týmu - jak díky prvním tréninkům na několika tratích, které pro mne byly nové, tak i jako rezervní pilot jsem se stal v sezóně součástí týmu. Nyní můžu pokračovat v učení na nejvyšší úrovni motosportu a ukázat, že jsem na F1 připravený. Už se nemůžu startu dočkat," dodává Holanďan.
Giedo van der Garde testoval s Caterhamem loni v Abú Zabí (foto: Team Caterham F1)
Šéf týmu Cyril Abiteboul zprávu komentuje slovy: "Giedo se dobře uvedl v obou sezónách GP2 a absolvoval šest volných tréninků, progresivně zlepšoval svou rychlost, technickou zpětnou vazbu a vztahy se svými inženýry a mechaniky. Tím nám poskytl pádný důvod pro jeho jmenování do F1.
Jedná se pro Gieda v našem týmu o přirozený krok. Pokračujeme jako tým v růstu a jsme rozhodnuti dávat mladým talentům v odvětví motosportu příležitost vyrůstat s námi... S Charlesem již dříve byli týmovými kolegy, takže je pro něj výbornou volbou před další velmi zajímavou sezónou," dodává Abiteboul.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.