Giedo van der Garde se stává druhým závodním pilotem Caterhamu. V letošní sezóně za něj bude závodit po boku Charlese Pica.
Caterham se po Marussii a Sauberu stává třetím týmem, který kompletně obměnil svou jezdeckou sestavu. Loni za něj bojovali Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov.
Nadšený Van der Garde říká: "Vím, že jsem připraven podstoupit krok vzhůru do F1. Veškerá ta práce, kterou jsem po celou svou kariéru vykonával, a obzvlášť v minulém roce s tímto týmem, vedla k naplnění mého největšího cíle."
"Během roku 2012 jsem plně zapadl do týmu - jak díky prvním tréninkům na několika tratích, které pro mne byly nové, tak i jako rezervní pilot jsem se stal v sezóně součástí týmu. Nyní můžu pokračovat v učení na nejvyšší úrovni motosportu a ukázat, že jsem na F1 připravený. Už se nemůžu startu dočkat," dodává Holanďan.
Giedo van der Garde testoval s Caterhamem loni v Abú Zabí (foto: Team Caterham F1)
Šéf týmu Cyril Abiteboul zprávu komentuje slovy: "Giedo se dobře uvedl v obou sezónách GP2 a absolvoval šest volných tréninků, progresivně zlepšoval svou rychlost, technickou zpětnou vazbu a vztahy se svými inženýry a mechaniky. Tím nám poskytl pádný důvod pro jeho jmenování do F1.
Jedná se pro Gieda v našem týmu o přirozený krok. Pokračujeme jako tým v růstu a jsme rozhodnuti dávat mladým talentům v odvětví motosportu příležitost vyrůstat s námi... S Charlesem již dříve byli týmovými kolegy, takže je pro něj výbornou volbou před další velmi zajímavou sezónou," dodává Abiteboul.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.