Giedo van der Garde se stává druhým závodním pilotem Caterhamu. V letošní sezóně za něj bude závodit po boku Charlese Pica.
Caterham se po Marussii a Sauberu stává třetím týmem, který kompletně obměnil svou jezdeckou sestavu. Loni za něj bojovali Heikki Kovalainen a Vitalij Petrov.
Nadšený Van der Garde říká: "Vím, že jsem připraven podstoupit krok vzhůru do F1. Veškerá ta práce, kterou jsem po celou svou kariéru vykonával, a obzvlášť v minulém roce s tímto týmem, vedla k naplnění mého největšího cíle."
"Během roku 2012 jsem plně zapadl do týmu - jak díky prvním tréninkům na několika tratích, které pro mne byly nové, tak i jako rezervní pilot jsem se stal v sezóně součástí týmu. Nyní můžu pokračovat v učení na nejvyšší úrovni motosportu a ukázat, že jsem na F1 připravený. Už se nemůžu startu dočkat," dodává Holanďan.
Giedo van der Garde testoval s Caterhamem loni v Abú Zabí (foto: Team Caterham F1)
Šéf týmu Cyril Abiteboul zprávu komentuje slovy: "Giedo se dobře uvedl v obou sezónách GP2 a absolvoval šest volných tréninků, progresivně zlepšoval svou rychlost, technickou zpětnou vazbu a vztahy se svými inženýry a mechaniky. Tím nám poskytl pádný důvod pro jeho jmenování do F1.
Jedná se pro Gieda v našem týmu o přirozený krok. Pokračujeme jako tým v růstu a jsme rozhodnuti dávat mladým talentům v odvětví motosportu příležitost vyrůstat s námi... S Charlesem již dříve byli týmovými kolegy, takže je pro něj výbornou volbou před další velmi zajímavou sezónou," dodává Abiteboul.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.