Šampion série GP2 Davide Valsecchi se stal oficiálním třetím pilotem týmu Lotus.
Ital zaujal tým během testů mladých pilotů v Abú Zabí. Proto se z něj stal třetí pilot Lotusu a bude tak s týmem cestovat na všechny závody pro případ, že bylo potřeba zaskočit za jednoho z pilotů. Jerome D´Ambrosio, který tuto funkci zastával během loňské sezony, zůstává u Lotusu veden jako rezervní pilot.
"Jsem opravdu rád, že má o mě tým zájem. Budoucnost je velmi zajímavá. Doufám, že je to cesta k nastartování kariéry v F1," řekl čerstvě jmenovaný třetí pilot Lotusu. "Na sezonu 2012 v GP2 jsem se opravdu soustředil a nakonec uspěl. Cíle v F1 budou trochu jiné, ale odvádění dobré práce je stále prioritou."
Zkušenosti s vozy F1 má Valsecchi už z let 2010 a 2011, kdy testoval napřed s HRT a poté s Caterhamem, tehdy ještě pod jménem Team Lotus. Ačkoli Lotus neplánuje jeho nasazení v předsezonních testech, Valsecchi si je jistý, že je pozice třetího pilota dobrým krokem k získání místa závodního pilota.
Valsecchi v Lotusu E20 při loňském testu nováčků v Abú Zabí(Foto: Lotus F1 Team)
"Opravdu doufám, že se postupně, krok za krokem, propracuji k místu závodního pilota. A místo třetího pilota je pro to dobrým základem. Je to velká příležitost. Pokud budu svou práci dělat dobře, může mi to letos a hlavně za rok otevřít cestu k sedačce závodního pilota."
Již zmiňovaný D´Ambrosio, který loni zaskakoval v Monze za penalizovaného Romaina Grosjeana, bude mít pravděpodobně nyní na starosti hlavně jízdy v simulátoru. Pracovat bude hlavně na voze pro rok 2014 a neodcestuje s týmem ke všem závodům.
V případě, že by, podobně jako v loňské sezoně, nemohl jeden z jezdců nastoupit do závodu, připadal by také v úvahu jako náhrada, i když prvním v pořadí je nyní právě Valsecchi.
Jerome D´Ambrosio v Monze, kde zastoupil Grosjeana(Foto: Lotus F1 Team)
"Loni jsem se naučil, že musím být neustále připravený naskočit do závodu. Mým hlavním cílem je tedy zůstat soustředěný a připravený," řekl Belgičan, který v roce 2011 závodil za Marussii. "Samozřejmě, mým cílem je stále získání místa závodníka. Zároveň ale vím, že nejlepším způsobem je ukázat týmu, že jsem pro ně užitečný."
Na nedostatek záložních pilotů si Lotus opravdu stěžovat nemůže, protože v týmu nadále zůstává i Nicolas Prost, syn čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.