Fernando Alonso se dnes dočkal dvojice vítězství na zamrzlém jezeře v Madoně di Campiglio na závěr společné akce Wrooom 2013.
Piloti Ferrari a MotoGP týmu Ducati si to dnes rozdali na ledě v motokárách. Fernando Alonso se sice po úvodním kontaktu s Felipem Massou dostal do smyku a ocitl se na chvostu pole, dokázal se však probojovat zpět a vyhrát první kolo.
Ve druhém kole, do kterého piloti startovali v opačném pořadí, byl opět nejrychlejší Alonso, jenž si tak spravil chuť po minulé neúspěšné účasti na Massově motokárovém závodě. Španělovi stačilo jen několik kol, aby se znovu dostal do čela. Jako druhý projel cílem jeho brazilský týmový kolega, třetí byl Giancarlo Fisichella. Roli safety caru plnila čtyřkolka Ferrari FF.
Felipe Massa v motokárovém souboji s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Dopoledne se soutěžilo v lyžování, které ovládl Fisichella před Felipem a jeho Bratrem Duduem. Pátek byl posledním dnem společné akce Wrooom 2013, kterou Ferrari zahájilo letošní sportovní sezónu.
Fotografie naleznete pod článkem.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.